Gå til innhold

Flashe HK uten floppy :S


Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter her med et HK som nekter å kjøre DDR2 minnet mitt i dual(sånn at det kjører på 400 istedenfor 800mhz). Dette skal visst være fikset etter en flashing av bios til nyere versjon. Problemet er at MSI programvaren ikke vil la meg flashe fra windows og tvinger meg til å bruke floppy... problemet er at jeg har nettopp brent opp floppy'n(og strømkabel) i et lite koplingsSlummer( :roll: )

 

Det jeg lurer på nå er om det er mulig å bruke en helt vanlig cd for å flashe bios? og isåfall hvordan(guide?).

 

Sitter med et MSI K9NU Neo(AM2) kort...

 

Takk for hjelpa! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første kan det jo være greit å skrive riktig navn på hovedkortet ditt. Som jeg antar er MSI K9N Ultra (AM2) eller?

 

For det andre er det jo greit å ta en titt i manualen. Den er til for å hjelpe deg.

 

For det tredje tok det meg 10 sekunder å finne ut at MSI har LIVEUPDATE så du trenger verken cd eller floppy, kun internett.

 

Installer -->> dette <<-- programmet så løser nok ting seg.

 

 

For det fjerde. Sorry, jeg har en dårlig dag. Er litt grumpy :devil:

 

Ha en riktig så god dag da!

Endret av brazir
Lenke til kommentar

jaja, da får vi utdyppe litt mer...

 

1) skreiv riktig navn på kortet, det er K9NU Neo og bruker ULI 6897(eller no) brikkesettet.

 

2) Manualen sier ikke en dritt bortsett fra CPU-vifte montering og hva de forskjellige tinga på HK'et er.

 

3) LiveUpdate lar meg ikke flashe fra Windows og tvinger meg til å bruke Floppy. Veit ikke hvorfor :S

 

4) helt greit, har de dagene selv av og til ;)

 

Så... funker cd trur du?

Lenke til kommentar

Hvis du har NERO så skal det gå an å brenne en bootCD som får pcn til å tro at det er floppy, funka her når jeg ikke fant Floppy'en :p så det skal gå uten floppy.

 

Hvis det bare står i manualen hvordan koble til CPU, Ram osv så leser du nok å quick start guiden elns, var sånn til mitt ASUS P4B533-V og i tillegg en bok på rundt 100sider elns som var hovedmaualen :p

Lenke til kommentar
tihi, åja... men så ingen manual da :S jaja, vi får se åssen det går...

men kunne noen gjort meg en tjeneste å bruke liveupdate til lage en floppy disk og sendt meg innholdet? aner ikke hva som skal inn på denne cd'n :S

6671917[/snapback]

Har dessværre ikke muligheten til å gjøre dette for deg iogmed at pcn min tok kvelden her om dagen, den bare slokner og rebooter av seg selv innimellom, akkurat som om CPU elns ble for varm, men den ligger på 30grader. :p

Den jeg bruker nå er det ikke nero på eller brenner og vil ikke putte i brennern min, da den ikke liker å få ny HW av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...