Singh tha king Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har en 3 år gammel pc, men lurte på om HDD fra den funker i ett nytt HK. Tenker da på denne her: Gigabyte <---Intel HK Har 2 stk 160GB....vet ikkeo m det er S-ata eller noe annet. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Du kan helt klart bruke harddiskene på det nye hovedkortet. Du må nok formatere system disken og installere operativsystemet på nytt, for ellers kan du få mye stabilitets problemer. Husk backup Hvis det er to IDE disker, så bruker du hele IDE porten på de to. Da får du ikke brukt eventuelle IDE DVD-brennere e.l. Hvis harddiskene er SATA, så passer alt fint. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 uuu, trodde man måtte kjøpe nye HDD. Takk skal du ha for info.! Tror nok det er IDE...siden maskinen er en gammel fujitsu siemens scaleo 600. Hva med PATA dvd-brennere? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hvis du ikke har flere ide porter så kan du kjøpe et ide kontrollerkort Francis Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Siden hovedkortet bare har 1 IDE port, som støtter maks 2 IDE enheter, så må du velge hva du vil bruke på den. Du kan investere i en IDE kontroller slik som denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=14360 Da vil du ha plass til 4 enheter ekstra. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 I see I see.... tenkte DETTE systemet + 2x160GB HDD IDE. Vil det funke? er det en mulighet å bruke et program som viser om du har IDE eller S-ATA HDD? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Ja, Everest (diagnoseprogram) vil nok finne ut kva portar du har. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Jeg har : EVEREST Home Edition...men hvordan finner jeg det ut tro det står ATA Endret 14. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå