LOBOS Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hei. Jeg har en Toyota Starlet fra 1986, men har nå vært uheldig og starteren har blitt ødelagt. Jeg hadde tenkt å kjøpe en brukt en, men er litt usikker på hvor mye det vill koste, evt hvor jeg kan få tak i en brukt, og hvor stor jobb (kroner) er det for et verksted å skifte en motor starter? Takker for svar og tips. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Avhengig av hvor starteren sitter så kan dette være alt fra en kjempelett jobb til vanskelig. Starteren sitter i 2 bolter som fester den til motorblokka mot startkransen. Av kabler du må koble av er startkabelen fra batteriet og signalet til innslaget. Mulig det er flere kabler der men om du enten fotograferer det hele før du begynner eller merker alle kablene så blir det mye enklere å få på plass etterpå. Her er brukte startere fra NBF bildeler: http://www.nbfbildeler.no/templates/PartIn...26&Part_Id=7410 Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Avhengig av hvor starteren sitter så kan dette være alt fra en kjempelett jobb til vanskelig.Starteren sitter i 2 bolter som fester den til motorblokka mot startkransen. Av kabler du må koble av er startkabelen fra batteriet og signalet til innslaget. Mulig det er flere kabler der men om du enten fotograferer det hele før du begynner eller merker alle kablene så blir det mye enklere å få på plass etterpå. Her er brukte startere fra NBF bildeler: http://www.nbfbildeler.no/templates/PartIn...26&Part_Id=7410 6671254[/snapback] Takk, bra svar. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Kan jo være at du bare må bytte innslag, ikke sikkert starteren er gåen vettu Det skal være forholdsvis enkelt å ta den ut, men er ikke sikker på om du kommer til fra oversiden. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Eneste måten å få tak i nytt innslag er å kjøpe nytt. Hos høggeren selger de ikke denne løs samtidig som en brukt starter ikke burde koste skjorta. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Starteren sitter antageligvis under motorfestet helt til venstre oppe.... Der tror jeg at min sitter på samme bil ihvertfall.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå