Gå til innhold

Kombinerer Core 2 Duo og Intel 945

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er ihvertfall ikke pris på hovedkort noen ulempe med Core2 lenger. Ser solide ut disse her.

Hadde vært kult om vi kunne fått en artikkel om de forskjellige chipsettene etterhvert. Og da tenker jeg på inkludert en liste over features og forskjeller, og forhåpentligvis noen ytelsestester.

Lenke til kommentar

Jeg blir griseforvirret av alle chipsettene til intel CPU. Har hatt AMD i en årrekke no, og der var det et enkelt valg - nForce. Når jeg nå skal snekre sammen en Core 2 plattform blir dette en hodepine av de sjeldne. Så ja: sleng opp en sammenligning i fremtiden ;)

Lenke til kommentar
Jeg blir griseforvirret av alle chipsettene til intel CPU. Har hatt AMD i en årrekke no, og der var det et enkelt valg - nForce. Når jeg nå skal snekre sammen en Core 2 plattform blir dette en hodepine av de sjeldne. Så ja: sleng opp en sammenligning i fremtiden ;)

6671445[/snapback]

Er vel ikke værre end med AMD socket 939?

Her er der 6 sider med hovedkort i prisguiden å velge i mellem. Dette har nok gitt nogen folk hodepine også.

Kimmer

Lenke til kommentar

6671445[/snapback]

Synes ikke det er så ille, selv om det er litt forskjell i ytelse, så er det stort sett slik at jo høyere "tall-verdi" navnet har, jo mer features har chipsettet :) Det viktigste dog er uansett hva HKene tilbyr, i så måte mener jeg at dette problemet i stor grad løser seg selv ettersom vi snakker forskjellige prisklasser og målgrupper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

6671445[/snapback]

Ja.. akkurat like enkelt for de som skal ha Intel system.. og har samme syn på hva "som gjelder".

Dvs. de dyreste hk'ene med Intel chipset i875/i865 (S478) i955x, i975x...P965 (S775).

For de som faktisk tør/liker å prøve andre ting.. finnes det en rekke andre chipset å velge både for AMD og Intel.. Og slik har det vært....lenge (å skrive at det kun er nForce som har vært valget for AMD.. er litt overforenkling).. :)

On topic:

Kudos til de (Asrock og nå Gigabyte) som vil lage hk for de som ikke skal sitte med LN2/Dice.. og "prommies" og klokke hk, CPU til døde.. men heller kjøpe/bygge ett rimelig og godt ytende system.. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er dette med 945-baserte hovedkort en reserveløsning fra hovedkortprodusentene i påvente av at intel endelig skal få ut de lenge ventede P965-brikkesettene?

6672030[/snapback]

Sitter du med informasjon om at det er Intel som har problemer med å levere P965-chipset brikker til hk-produsentene?

Hvilken rolle spiller det for de som gjerne vil ha ett rimelig hk til bruk med f.eks. E6300?

:hmm:

Lenke til kommentar
Sitter du med informasjon om at det er Intel som har problemer med å levere P965-chipset brikker til hk-produsentene?

Hvilken rolle spiller det for de som gjerne vil ha ett rimelig hk til bruk med f.eks. E6300?

6672060[/snapback]

Jeg sitter ikke med noe sånn informasjon nei. Derfor spørsmålstegnet på slutten. Det er spekulasjoner.

Redigert: Jeg ser i prisguiden at lagersituasjonen ikke er så ille lengre som jeg så for meg :blush:

Lenke til kommentar

6672060[/snapback]

Jeg sitter ikke med noe sånn informasjon nei. Derfor spørsmålstegnet på slutten. Det er spekulasjoner.

Redigert: Jeg ser i prisguiden at lagersituasjonen ikke er så ille som jeg så for meg :blush:

6672394[/snapback]

Det er vel ikke P965 som er problemet, det er vel G965 som lar vente på seg.

Lenke til kommentar
AsRock har og støtte for core 2 duo i ett 865 brikksett, har selv kjøpt kortet. Støtte for agp kort og ddr1. Link

6672395[/snapback]

Hmm - interessant HK for os der stadig sitter med AGP og DDR minne, og ikke har alverden med penger og hermed får en sjans for en mykk overgang til Core 2 Duo.

Edit/ Fant det i prisguiden (billigt og) ;-)

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
AsRock har og støtte for core 2 duo i ett 865 brikksett, har selv kjøpt kortet. Støtte for agp kort og ddr1. Link

6672395[/snapback]

Hmm - interessant HK for os der stadig sitter med AGP og DDR minne, og ikke har alverden med penger og hermed får en sjans for en mykk overgang til Core 2 Duo.

Edit/ Fant det i prisguiden (billigt og) ;-)

Mvh

Kimmer

6673115[/snapback]

Kommer eldre i945 kort til å kunne støtte core 2 med bios oppgradering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...