Gå til innhold

Omtale av Darkstar One (PC)

Anbefalte innlegg

Gravitasjon fører jo til friksjon mellom sålene dine og bakken, det er derfor du ikke flyter lett sidelengs i hverdagen din. Friksjon fra luften har svært lite å si ved lave hastigheter.

6680423[/snapback]

huh? prater vi ikke om romskip/fly her na? I vakum/verdensrommet er det ikke noen bakke som "sko-sålen"/flyet har friksjon mot, og igjen, er friksjon virkelig gravitasjons-betinget? Jeg tror ikke det.. det er ikke som om frisksjon mellom to objekt, f.eks. hanske og panel, i bane rundt jorda (hvor gravitasjonen er veeldig redusert) plutselig er mindre eller borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Syntes bare det var utrolig festlig å høre om en "luftbrems" i rommet... mener du at det er "cold-flow gas thrusters" som brukes til å bremse? -høres merkelig ut.. for det kan da vitterligen ikke være "flaps" på vingene du mener?? eller??

All spøk tilside, nå er jeg dødelig nyskjerrig på hva du egentlig mente?

6679801[/snapback]

Du tar Gamer-artiklene altfor, altfor seriøst. :D

Men okay, vær vitne til min høyst vitenskapelige grafiske fremstilling av hva jeg mente:

luftbremshd9.gif

1: Vår helt flyr av gårde i verdensrommet, og aner fred og ingen fare.

2: Å nei! En romhest er i veien! Vår helt er i en lei knipe!

3: Hurra! Luftbremsene til romskipet hans redder dagen ved å dirigere rakettkraften i skipet hans fremover! Dessuten ser det ut til at romhesten har blitt til ei romku!

Dramaet fikk en lykkelig slutt, med andre ord. Veit at "luftbrems" er et teit ord, men ... det er nå faktisk det det heter. En annen form for luftbrems er - som du påpekte - flaps, noe som ville vært cirka like verdifullt i verdensrommet som en røyskatt i en våt pappskjorte.

Godt å se at dere liker artikkelen, forresten. :)

Lenke til kommentar
Dramaet fikk en lykkelig slutt, med andre ord. Veit at "luftbrems" er et teit ord, men ... det er nå faktisk det det heter. En annen form for luftbrems er - som du påpekte - flaps, noe som ville vært cirka like verdifullt i verdensrommet som en røyskatt i en våt pappskjorte.

Godt å se at dere liker artikkelen, forresten. :)

6682483[/snapback]

Hehe, tror at i stedet for 'luftbrems' (som nevnt ikke kan fungere i rommet da det ikke er atmosfære) du bør benytte retro-thrusters. Retro-drift på norsk, kanskje? Kort forklart er dette et system som kontrollert avgir gass eller partikler for å redusere romskipets vektor forover.

Uansett, DS1 har retrodrift som kan stoppe skipet på en femøring, og etterbrennere som kan få en god del ekstra fart på sakene.

Lenke til kommentar

"Reverse thruster" finnes det ikke noe godt norsk begrep for, så vidt jeg vet - derfor skrev jeg "luftbrems", siden det er det mest nærliggende konseptet.

Sånn ellers fungerer reverse thrusters på fly (for eksempel) slik at kraften fra jetmotorene snus fremover. Antar det er dette prinsippet DS1 benytter seg av, også når det gjelder sidelengs-forflytningen.

Neste post på programmet: 2FY for fantasiunivers. :D

Lenke til kommentar

Bruker du cracken, så er prisene enten 0 eller flere hundre tusen for ting.

Og noen har problemer med at kartet rister noe sinnsykt.

Og du vil ikke komme videre i spillet etter en liten stund pga en anti-pirat trigger som blir aktivert.

Kan også legge til at om du oppgraderer skiper ditt, så vil det bli superdårlig.

Det vil nesten ikke svinge og det vil ha dårlig fart / aks.

Skaff originalen, så slipper du det problemet :)

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...