GA75 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Hei, kjører Suse Linux 10.1 med trådløs nettforbindelse. Bruker ett asus wl167g USB wlan adapter og kjører med driver fra http://rt2x00.serialmonkey.com/ Dette funker fett. Men: jeg har lyst til å slenge opp noen server tjenester for familien på boksen, primært fildeling, jeg vil også eksperimentere med andre tjenester som mail, web osv. Problemet mitt er at for å få maskina på nett, har jeg nå (i min kunnskapssfære) kun ett valg og det er å logge på manuelt og kjøre ifup rasub0 + dhclient rausb0 for at maskinen skal registeres på routeren. Har i YaST konfigurert nettverket til å komme opp automatisk, men dette har ikke gitt det resultatet jeg ønsket. Målsetningen er at maskinen skal komme opp i runlevel 3 eller 5 med nettverket konfigurert og tilgjengelig for omverdenen uten at jeg er pålogget på selve boksen. Bl.a. mtp fjernadminstrasjon som jeg også ønsker å sette opp. edit: spørsmålet er: hvordan få opp en trådløse nettforbindelse i det maskinen kommer opp, slik at servertjenester på maskinen er tilgjengelig uten manuelt arbeid. Har sett på init.d men forstår ikke så mye av det. Enlighten me, please! Endret 14. august 2006 av GA75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå