LtdEdFred Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Heisann. Jeg har et OS(XP) på en av mine 4 partisjoner. Jeg skulle gjerne hatt det vekk og installert det på nytt(fresh install). Hvordan ville dere anbefale meg å gjøre dette? Jeg skal beholde det som er på de resterende partisjonene. OS'et er på C:. Jeg skal ha XP på nytt. Jeg har ingen diskettstasjon (som funker). Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 1. Sett inn CD`n. 2. Start maskina på nytt. 3. Boot fra CD`n. 4. Følg så instruksjonene som dukker opp på skjermen. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Hadde det vært så lett. Hos meg sjekker den CD'en ,men virker som den ikke er interessert og hopper rett forbi. Jeg har satt på CDROM Bootup Lenke til kommentar
shebban Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 --Hiver i en oppstartsdisket --formaterer c: --Legger inn smartdrv --installerer xp fra cden ( kjører: en fil fra cden som ligger i386winnt Men husk å laste ned smartdrv førs å legg dene filen på en disket, for hvis du ikke kjører denne filen vil installasjonen ta hele natta. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 I setup progget til xp velger du først å slette c partisjonen din, så oppretter du en ny partisjon i same størrelse. Så formaterer setup den for deg, og installerer OS på den. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 På min maskin må jeg trykke en tast for at CD-en skal boote opp.. (i tillegg til at CD-romen må stå før HD i bios..) Ellers bør du ta backup av eventuelle instillinger, adressebøker osv. som ligger på c: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 22:42, skrev shebban:--Hiver i en oppstartsdisket--formaterer c:--Legger inn smartdrv--installerer xp fra cden ( kjører: en fil fra cden som ligger i386winntMen husk å laste ned smartdrv førs å legg dene filen på en disket, for hvis du ikke kjører denne filen vil installasjonen ta hele natta. Blir litt vanskelig når han ikke har en diskettstasjon som funker :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 22:42, skrev Robkvi:I setup progget til xp velger du først å slette c partisjonen din, så oppretter du en ny partisjon i same størrelse. Så formaterer setup den for deg, og installerer OS på den. Og hva er egentlig vitsen med å slette c:-partisjonen? Det holder jo i massevis å bare formatere den for å så legge inn Windows på nytt! Valg for å formatere får du hvis du klarer å boote den plata.. :smile: Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Liker fresh install av OS innimellom. Slette register osv. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Installer OS på D:, slett OS på C:, innstaller OS på C:. Tungtvint, men funker. :wink: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det er veldig enkelt, og du trenger hverken bootdisk eller boot-cd:) Sånn gjør du det: Kjør installeringsprogrammet til XP (du kan kjøre det i windows), velg clean install/new install eller hva det heter, og da får du etterhvert et valg der du kan formatere disken. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå