Gå til innhold

Slette OS og legge inn nytt.

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har et OS(XP) på en av mine 4 partisjoner. Jeg skulle gjerne hatt det vekk og installert det på nytt(fresh install). Hvordan ville dere anbefale meg å gjøre dette? Jeg skal beholde det som er på de resterende partisjonene. OS'et er på C:. Jeg skal ha XP på nytt.

Jeg har ingen diskettstasjon (som funker).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

--Hiver i en oppstartsdisket

--formaterer c:

--Legger inn smartdrv

--installerer xp fra cden ( kjører: en fil fra cden som ligger i386winnt

Men husk å laste ned smartdrv førs å legg dene filen på en disket, for hvis du ikke kjører denne filen vil installasjonen ta hele natta.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-22 22:42, skrev shebban:

--Hiver i en oppstartsdisket

--formaterer c:

--Legger inn smartdrv

--installerer xp fra cden ( kjører: en fil fra cden som ligger i386winnt

Men husk å laste ned smartdrv førs å legg dene filen på en disket, for hvis du ikke kjører denne filen vil installasjonen ta hele natta.

Blir litt vanskelig når han ikke har en diskettstasjon som funker :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-22 22:42, skrev Robkvi:

I setup progget til xp velger du først å slette c partisjonen din, så oppretter du en ny partisjon i same størrelse. Så formaterer setup den for deg, og installerer OS på den.

Og hva er egentlig vitsen med å slette c:-partisjonen? Det holder jo i massevis å bare formatere den for å så legge inn Windows på nytt! Valg for å formatere får du hvis du klarer å boote den plata.. :smile:

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt, og du trenger hverken bootdisk eller boot-cd:)

Sånn gjør du det:

Kjør installeringsprogrammet til XP (du kan kjøre det i windows), velg clean install/new install eller hva det heter, og da får du etterhvert et valg der du kan formatere disken.

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...