Aalton Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Heisann, Jeg lurte litt på om kulturo skal skrive om kommende kinofiler o.l. Vi har en tråd på forumet om dette, Oversikt over kommende kinofilmer. Jeg ser lite av dette på kulturo, hva med å få med dere forumet mer? linke til gode tråder og slikt om dere ikke selv har planer om å skrive om dette.. Jeg mener det ville vært veldig lett for kulturo å skrive om noen av alle kinofilmene som kommer fremover Også i omtalene av kommende kinofilmer kunne det vært lurt med tanke på trailere, mange som vil se en liten 'preview' av filmen før de bestemmer seg om å faktisk se filem på kino. få dette ut på kulturo.. Problemet er kanskje antall skrbenter på lønningslista, men det er veldig synd at dere mister brukere til fordel for filmweb o.l sider, da jeg selv foretrekker filmweb fremfor kulturo slik det er idag. Mvh, Ole Marius Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Vi skriver da om kommende kinofilmer, men nå i sommer har det vært lite av det pga mange skribenter har sommerjobb eller ferie, og pressevisningene går på formidagen i ukene. Vi hadde i vår en veldig god dekning av kinofilmer og det var ikke mange utgivelser av interesse som gikk oss forbi. Om du tenker omtale lenge før filmen kommer på kino så skal du bare gi opp med en gang, pressevisningene skjer som oftest 1 til 7 dager før filmen slippes på kino så det er for det første komplett umulig å få til. Den "omtalen" filmweb har av kommende kinofilmer finner du i prisguiden vår også, det er bare en standard tekst fra filmselskapet selv som du kan finne på mange mange sider, også hos oss altså. Det jeg er helt enig i er at vi ikke har noen måte folk kan finne frem til dette med mindre de vet akkurat hvor det er. Det er også et problem som nok blir løst om ikke så alt for lang tid. Trailere legger vi ut titt og ofte, noe vi vil fortsette med. Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Heisann, Jeg lurte litt på om kulturo skal skrive om kommende kinofiler o.l. Vi har en tråd på forumet om dette, Oversikt over kommende kinofilmer. Jeg ser lite av dette på kulturo, hva med å få med dere forumet mer? linke til gode tråder og slikt om dere ikke selv har planer om å skrive om dette.. Jeg mener det ville vært veldig lett for kulturo å skrive om noen av alle kinofilmene som kommer fremover Også i omtalene av kommende kinofilmer kunne det vært lurt med tanke på trailere, mange som vil se en liten 'preview' av filmen før de bestemmer seg om å faktisk se filem på kino. få dette ut på kulturo.. Problemet er kanskje antall skrbenter på lønningslista, men det er veldig synd at dere mister brukere til fordel for filmweb o.l sider, da jeg selv foretrekker filmweb fremfor kulturo slik det er idag. Mvh, Ole Marius 6670551[/snapback] Hva mener du med kommende kinofilmer? Mener du at vi skal skrive forhåndsomtaler av filmer som kommer flere uker/måneder fram i tid, eller tenker du på filmer som kommer samme dagen som vi skriver omtale? Vi har jo en del kinoomtaler, selv om sommerferien har ført til veldig laber aktivitet på den fronten. Å skrive forhåndsomtaler flere måneder i forveien av alle filmer som kommer har vi ikke ressurser til, og er heller ikke ønskelig, og det er også forskjellen på kulturo og filmweb. Filmweb er drevet av filmdistributørene, så den informasjonen som blir lagt ut der, kommer fra de som markedsfører filmene i Norge. Det er standardtekster som distributørene bruker i markedsføringen av filmene, og ikke noe filmweb kommer på selv. Dessuten har vi både trailere og til en viss grad forhåndsomtaler av filmene (nyhetssaker om hvem som skal spille i kommende filmer osv), men det er vanskelig å skrive forhåndsomtaler av ting som vi ikke har sett! Pressevisningene på filmene er samme uken som den har premiere (ofte dagen før), så det er vanskelig å få ut ting så veldig lenge før. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Jeg tenkte mer på en sniktitt av filemne en stund før de komme, men om det er slik at pressevisningene er så kort tid på forhånd ser jeg jo problemet med å skrive om noe og som side vil det jo ikke være heldig i sitte å fore leserene med filmdistributørene sine ord om filmene. Trailere må jeg helt ærlig si at jeg ikke har sett noe av på kulturo, om vi ser på filmweb er det utrolig lett å få tak i trailere, jeg synest kulturo burde hatt slike artikler med trailere som en egen meny som man kan velge, altså man trykker på "trailere" også kommer det opp en hel del artikler med trailere. Det er veldig vanskelig å finne ting på siden, men som Findus sier dette blir ordnet så da aventer jeg og ser hva som skjer Om filmweb ikke kommer på det de skriver selv er det jo veldig dårlig med det at de bare formidler filmdistributørene sine ord er det jo veldig labert fra dems side. Kulturo veit jeg skriver alt fra 'scratch' så applaus for det, det er veldig gode artikler skrives for kulturo Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg tenkte mer på en sniktitt av filemne en stund før de komme, men om det er slik at pressevisningene er så kort tid på forhånd ser jeg jo problemet med å skrive om noe og som side vil det jo ikke være heldig i sitte å fore leserene med filmdistributørene sine ord om filmene. Trailere må jeg helt ærlig si at jeg ikke har sett noe av på kulturo, om vi ser på filmweb er det utrolig lett å få tak i trailere, jeg synest kulturo burde hatt slike artikler med trailere som en egen meny som man kan velge, altså man trykker på "trailere" også kommer det opp en hel del artikler med trailere. Det er veldig vanskelig å finne ting på siden, men som Findus sier dette blir ordnet så da aventer jeg og ser hva som skjer Om filmweb ikke kommer på det de skriver selv er det jo veldig dårlig med det at de bare formidler filmdistributørene sine ord er det jo veldig labert fra dems side. Kulturo veit jeg skriver alt fra 'scratch' så applaus for det, det er veldig gode artikler skrives for kulturo 6673603[/snapback] Forskjellen på oss og Filmweb er at filmweb blir eid og drevet av filmbransjen, så alle trailere og forhåndsomtaler blir automatisk lagt inn av filmselskapene selv. På kulturo må vi, og skal vi, gjøre alt selv, nettopp for å kunne gi leserne informasjon som er uavhengig av filmselskapenes markedsføringsinteresser. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Selvsagt må det gjøres fra bunn av uavhengig av hva filbransjen kunne ønske, jeg synest det er veldig bra slik det. Litt synd dere ikke har følere trailere, men jeg skjønner det er mye job å få slikt til.. Veit ikke hvor vanskelig det er, men det burde da kunne gjøres av skribenter? Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Selvsagt må det gjøres fra bunn av uavhengig av hva filbransjen kunne ønske, jeg synest det er veldig bra slik det. Litt synd dere ikke har følere trailere, men jeg skjønner det er mye job å få slikt til.. Veit ikke hvor vanskelig det er, men det burde da kunne gjøres av skribenter? 6673888[/snapback] Det må sies at vi legger ut litt trailere. Her har du en liste over trailerne våre: Trailer-oversikt Selvfølgelig har vi lyst å ha trailere på alle filmer som kommer, men må prioritere flere oppgaver. Men, trailere er et område vi også vil prøve å satse på utover høsten. Men det er ganske mye jobb å samle sammen og legge ut trailerne til alle filmer som kommer på kino. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Så klart, det er mye jobb å utføre en slik oppgave, jeg veit ikke hvor stort behov dere har, men jeg har hvertfall muligeten til å uploade trailere om dette skulle være ønskelig, da jeg finner det skuffende med så lite trailere, den plassen jeg ville først trykket på for å finne trailer-oversikten er nok den svarete rubrikken midt på siden under der det står kino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg