Gå til innhold

En guide til å lage film.


Anbefalte innlegg

Hvilket program funker best til filming nå? Og går det med mye cpu kraft?

9115146[/snapback]

 

Det står på første siden. Og du har en x2 4200 noe som er mer enn nok til å ta opp uansett hvilken oppløsning du bruker.

 

Når det kom til det lame problemet bjorshol, så får jeg heller ikke det til å funke.

Skal se på det imorgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan får jeg brukt Lame i Virtual Dub? Jeg trykker på Lame.exe men den kommer ikke opp i lista i Virtual Dub. 9115166[/snapback]
Kva versjon av Lame har du? Trur det skal fungere om du installerer denne. Som det står på sida der, du installerer ved å høgreklikke på fila LameACM.inf og velge Installer.
Noen som vet kordan man får til zooming? Alt eg finner er måter å zoome inpå neste klipp. Man må dra zoom effekten inn mellom 2 klipp i stedet for i midten. 9115205[/snapback]
I kva program? Vegas? Framgangsmåte for Vegas vert vist her, nesten halvvegs ned på sida, der det står «Let's start the Zoom on the crosshair effect»..
Lenke til kommentar

Hmm høres merkelig ut må jeg innrømme. Men kanskje det er en codecfeil eller noe. Prøv å ta vekk alt av codec packs (kanskje det er noen konflikter). Installer siste k-lite codec pack, Merk her at du skal ha med ffdshow filterene. Noe som er default i installasjonen tror jeg.

Installer så x264:

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=98247

 

Så den Lame tingen som blir linket til over. Så sist last ned den siste vdub.

 

Du har sikkert gjort alt dette, men nevnet det nå allikavel.

Hva menes egentlig med at videoen blir "rotete?. Ta og Klipp ut 10sec av videoen og legg den på filefront da så skal jeg se.

Måten du klipper i vdub er "edit->set selection start->flytt 10sec videre i film-> set selection end"

 

EDIT:

har nettopp sett filen du postet den 21/07 og om jeg skulle kommet med et tips så ville det vært å ikke ha PoV så "langt oppe" det virker litt som om man sitter i himmelen og ser rett ned, i stedet for å være bak characteren (som jeg personlig liker bedre).

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Da har jeg lagd min første PvP film, er ikke noe spektakulært, men prøvde å gjøre editingen bra.

Jeg vet ikke hvordan jeg gjør størrelsen på filen mindre.  :ermm:

 

Unskilled Shadowpriest

9654522[/snapback]

 

Oi, nesten 1GiB... Hvor mange timer er den på? Og det er svært mange tips i denne tråden om hvordan du skal gjøre audio/video encoding kjempebra.

 

Jeg laster ned filen nå, så skal vi se om ikke jeg har noen bra tips:)

 

EDIT:

oi, igjen. 9 timer til den er ferdig nedlastet.

Mens vi venter så kan du vel bare fortelle oss hvordan du har encodet filen, hvor lang den er. ( og ellers alt du kommer på av stats)

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
Da har jeg lagd min første PvP film, er ikke noe spektakulært, men prøvde å gjøre editingen bra.

Jeg vet ikke hvordan jeg gjør størrelsen på filen mindre.  :ermm:

 

Unskilled Shadowpriest

9654522[/snapback]

 

Har nå sett på filmen og ser at du egentlig ikke har brukt noen av de tipsene som står i denne tråden. Jeg vil anbefale deg at du gjør det.

Burde gått opp et lys når du har 1,29GiB på en 6 minutters fil hehe.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...