DeadbeaT Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 fps ingame bør være den samme som fpd på fraps er det jeg mener, har lite erfaring med fraps men snakker ut av generell kunnskap om opptak vs fart. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 fps ingame bør være den samme som fpd på fraps er det jeg mener, har lite erfaring med fraps men snakker ut av generell kunnskap om opptak vs fart. 8867903[/snapback] FPS i fraps skal sette standarden i wow. Du skal enten sette 25 for pal eller 30 i ntsc. Det har egentlig ikke noe å si om du velger ntsc eller pal, det skal spilles av på pc uansett. MEN, om du setter 30fps i fraps, skal skal wow også gå ned til 30fps ingame. Har du bra nok pc/HDD skal spillet klare 30 fps hele tiden uten for store fps-dumps. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Men har dette noe påvirkning på speeden? Når jeg spiller av filmen i etterkant så er den speeda opp. Det er det som er hele problemet :/ Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Akkurat det fenomenet har jeg aldri opplevd selv. Men det som typisk er når ting går fortere enn vanlig er flere bilder i sekundet enn videostreamen er ment å ha. Feks om du har 30 fps i en 25 fps avi-kontainer. Hvilken instilling har du i fraps? kanskje du skal prøve å sette den til et hakk høyere ? (tror ikke det vil funke, jeg bare tipper på dette) Lenke til kommentar
DeadbeaT Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Er jo det jeg sier Killer_DT.. FPS i fraps skal sette standarden i wow, men den gjør jo tydeligvis ikke det i Holmgr3Ns tilfelle. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 mm, det er sånn at hvis jeg setter 25FPS i fraps så skal det være 25FPS ingame også? Kanskje det går normalt da? FPS ingame ligger på 12-20 ca.. mulig det er bare PC'n min som er slack Lenke til kommentar
username882 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Fin guide.. Spiller med headset, hvordan får jeg tatt opp ventrilo? Kan du lage noen redigerings tut's? Helt simple ... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Kan du lage noen redigerings tut's? Helt simple ... For kva program? Om det er Vegas, so står det ein del om det her. Fleire tutorials er det lenkja til her. Endret 16. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 mm, det er sånn at hvis jeg setter 25FPS i fraps så skal det være 25FPS ingame også? Kanskje det går normalt da? FPS ingame ligger på 12-20 ca.. mulig det er bare PC'n min som er slack 8877400[/snapback] Prøv å frapse til en annen fysisk harddisk. Man kan ta opp ventrilo ved å ta på record audio i fraps. Men da tar den opp alt av lyd, inkl ingame lyd. For å bare få VT på videoen tar du bare av alle andre lyder, som feks wow-game sound. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Bra guide, Men med Fraps så kan du vell ikke filme mer en 30 sekunder ? :s Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 naiz, guilde. Kanskje man skulle prøve og lage pvp film Veldig OT: finnes det noen "filmeprogram" som kan filme i windows? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Bra guide, Men med Fraps så kan du vell ikke filme mer en 30 sekunder ? :sMed demoversjonen kan du ikkje filme meir enn 30s nei, men det er jo mogeleg å leggje ut $37 for fullversjonen ... Veldig OT: finnes det noen "filmeprogram" som kan filme i windows?Ja, sjå her:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=668662 Lenke til kommentar
Aperakett Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Okay, nå har jeg tatt opp en del klipp her, og de ligger på dataen min. Men de er dritstore. 220 Megabyte for et 14 sekunders klipp. Åssen for jeg eksportert filmen og får opp det ''Render As'' vinduet? Det er sånn man får videoene mindre, ikke sant? Har Sony Vegas 7.0 trial og Fraps 30 sekunders versjonen. Sorry for min dumhet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 I Vegas: File --> Render as. Det er der du eksporterer. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) First attempt på å lage en film Dette er bare en trailer da... link si hva du synes:) Trenger tips EDIT: Avslutningen skal selvsagt ikke være med en elemental, men mot en motstander. -Og lyden kommer før bildet av en eller annen grunn på den siden... Er nemlig ikke sånn i original-fila. Endret 18. juli 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nå er det encoding og ikke redigering jeg er god på, men syns fortsatt at det var litt dumt at dimmu sangen tok av rett før "traileren" var ferdig. Du har noen gode cuts, men hadde jeg vært deg, hadde jeg bare tatt alt vekk og prøvd å gjøre det på nytt igjen. Du får som regel bedre resultater om du river noe ned og prøver å bygge det opp igjen, på en bedre måte. Et annet tips kan være at alle bruker dimmu borgir og sånt. Det er ikke feil, og den passer veldig bra her. Men et er altså noe ganske mange bruker, så om du har noe annet som kanskje passer like bra? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nå er det encoding og ikke redigering jeg er god på, men syns fortsatt at det var litt dumt at dimmu sangen tok av rett før "traileren" var ferdig.Du har noen gode cuts, men hadde jeg vært deg, hadde jeg bare tatt alt vekk og prøvd å gjøre det på nytt igjen. Du får som regel bedre resultater om du river noe ned og prøver å bygge det opp igjen, på en bedre måte. Et annet tips kan være at alle bruker dimmu borgir og sånt. Det er ikke feil, og den passer veldig bra her. Men et er altså noe ganske mange bruker, så om du har noe annet som kanskje passer like bra? 9094242[/snapback] Vel, der pyroblasten treffer skal liksom starte filmen:) Jeg har bare kutta den da jeg ikke har filma noe pvp enda Du har ratt i at alle bruke de mainstream banda ja. Tusen takk for tipset! Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Noen som vet hvordan jeg skal få maksimal akseptabel kvalitet til minimum size? Jeg har filmet med wow i oppløsning på 1024x768 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Du kan bruke t.d. Virtualdub for å komprimere til x264, slik Killer_DT skildrer i dette innlegget. For å komprimere lyd i Virtualdub kan du installere Lame. Du må då velge Full processing mode frå Audio-menyen, og Lame i Audio --> Compression. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 VirtualDub ville ikke åpne wmv-fila Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå