Gå til innhold

En guide til å lage film.

Anbefalte innlegg

Funker med den som ligger der...

7105058[/snapback]

Finner bare x264.exe og det ser ut til å være en kommandolinje versjon. Hvor ligger selve codecen? Det pleier å være et innstallasjonsprogram med det...

Slå på noob-mode er du snill^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får kansje prøve meg på vegas igjen og. har ikke skjønt noe av det tidligere ><

finnes det noen video tutorials for det mest basic tingene i vegas? "sette på text og effekter og sånt"?

7005432[/snapback]

Du kan ta ein titt på denne tråden. Nokon fleire tutorialsider er nemnt her.

Nice guide, Men når jeg laster opp filmen til video.google.com, eller youtube.com, blir kvaliteten ræva, og du får ikke med deg teksten.

Hva kan jeg gjøre med dette?

7229667[/snapback]

Det er nok fordi begge rekomprimerer videoen til flash, og gjer kanskje ein litt dårleg jobb. Når det gjeld Youtube, so bruker dei oppløysninga 450 x 325, so det er kanskje best å sende inn videoar som har den same oppløysninga.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Tusen takk :). Eneste var at det tok 20 minutter å rendre på en 2.2ghz AMD Athlon 939 prosessor. =/

Mitt lille resultat:

http://files.filefront.com//;6565061;;/

7756691[/snapback]

Med den oppløsningen så vil det ta veldig lang tid å rendre video.

Skal du ha musikk eller noe på den også så er det mulig 64kbit er litt lite bitrate.

Prøv å downsize oppløsningen til noe med samme aspect ratio. Trenger ikke 1152x864. Prøv med 720x540, da kan du bruke mye lavere bitrate også, nå er den på 3000kbit/s.

Den filmen du la ut er på ca 22Mbyte/min og det er MYE mer enn hva man egentlig trenger.

Jeg pleier å regne ca 8-10Mbyte/min på normal kvalitet og ca 14-16Mbyte/min på HD kvalitet. Jeg bruker da widescreen res på 1280x720.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hmm har prøvd å sjekke litt opp i dette som noen har nevnt tidligere i tråden, ang CLI og install versjon av x264. Jeg får faen ikke drittet til å funke, ikke de nye releasene av codecet ihvertfall.

Noen som har peiling på kordan man installerer de nye x264 codecene? Foreløpig bruker jeg bare en eldgammel build som jeg alltid har brukt. Og den eldgamle driten er fortsatt bedre enn xvid-crap, selv om den gamle x264 bruker evigheter.

EDIT:

Fant ut av det.

LAst ned x264 vfw, og legg filene (2stk) inn i

C:\WINDOWS\system32

Selv brukte jeg denne karens vfw:

http://cef.neuf.fr/x264/

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm ja, det er jo ikke akkurat mye innstillinger å velge i fraps.

Kan det ha noe med fps'n å gjøre? Når jeg frapser ingame ligger fps'n på 12-20.

Kanskje det hjelper å sette ned fps i fraps til 25?

For eks. Gruul fighten er speeda opp så den varer ca tre og et halvt minutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...