Beethoven Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hei, Jeg skal øke kondisjonen min. Men jeg lurer egentlig på noen ting angående det. Hva er det som gjøre at du får bedre kondisjon? Hva i kroppen er det som gjøre at du har en bedre kondisjon, hva er det som vokser?! Hjerte? Uansett, så lurer jeg på en liten ting til. Jo bedre kondisjon du har, jo høyere forbrenning har du ja? Noe som vil si at jeg kan spise mye mer mat ?! Takker for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Google er et fint sted å begynne. Her finner du bra stoff om kondisjon. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Syntes den... ehh... ga lite svar på akkurat spørsmålene mine. Kan hende jeg ikke forsto det som sto der. Jeg er ingen googler, jeg får det ikke til på dette temaet. For mye rare ord. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Du finner en artikkel om kondistrening blant annet her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Du finner en artikkel om kondistrening blant annet her. 6676781[/snapback] Det var samme linken som jeg postet Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Når du trener kondisjon øker du kroppens evne til å ta opp oksygen i blodet samtidig som du trener hjertemuskelen. Hvis du skal bygge deg opp fra bånn anbefaler jeg på det sterkeste å trene 15-15, gir utrolig bra fremgang ... (15 sekunders løping, 15 sekunders hvile). Det du gjør er å først sette et merke, så løper du i 15 sekunder med ca 85% belastning og setter en ny strek. Så er det bare å løpe mellom de to strekene, viktig å prøve å løpe like fort på det første som på det siste draget. 10 drag vil nok være nok til å begynne med hvis du jogger litt som oppvarming. Lykke til om du vil prøve det ... Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 -Luffe: Dette var intressant! Jeg har vel ikke noe å tape? Men... denne treningen, hvor lenge bør jeg holde på med den? Kan jeg øke etterhvert? Annet spørsmål til deg. Vil dette øke farta mi i tillegg? Bare for å få det helt avklart hvordan det funker: Jeg går ut... (skal jeg varme opp, til jeg kjenner jeg er varm før jeg begynner?) så løper jeg 15 sekunder 85 % av det jeg kan ta i. Så 15 sekunders pause. Gjentar 15-15 10 ganger? Også er jeg ferdig å trene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 En annen fin på tredemølle er 10 min på 12 km/t, 10 min på 14 km/t, så en avslutning med 16 km/t i 1 minutt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) -Luffe: Dette var intressant! Jeg har vel ikke noe å tape? Men... denne treningen, hvor lenge bør jeg holde på med den? Kan jeg øke etterhvert? Annet spørsmål til deg. Vil dette øke farta mi i tillegg? Bare for å få det helt avklart hvordan det funker: Jeg går ut... (skal jeg varme opp, til jeg kjenner jeg er varm før jeg begynner?) så løper jeg 15 sekunder 85 % av det jeg kan ta i. Så 15 sekunders pause. Gjentar 15-15 10 ganger? Også er jeg ferdig å trene? 6690154[/snapback] Du kan gjærne gjenta dette flere ganger, men regner at du til å begynne med er såpass rusten i formen at du ikke orker. Når du føler deg i form til det kan du øke antall drag og eventuelt kjøre flere serier. Men vet ikke om 85% er nok belastning til å begynne med, for du skal ligge helt opp mot makspuls på de siste dragene. Det er også lurt å jogge ned etter dragene. Kanskje treninga blir på 30-40 minutter til å starte med, medregna oppvarming og nedløping. Øk etterhvert som formen kommer Endret 17. august 2006 av medlem-105476 Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Dette skal prøves ut . Takk! Men, jeg vet enda ikke om man får høyere forbrenning av høy kondisjon? Er det slik...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Forbrenningen øker samtidig med kondisjonen ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå