Ustedalen Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Saken er slik at jeg skal være utvekslingsstuden i USA nå, og må ha med en liten gave til "broren" min. Tenkte jeg skulle gi han en cd, men jeg aner ikke hva slags. Han liker 70 og 80 tallsrock. Når jeg tenker norsk musikk, tenker jeg black metal og jeg er ganske sikker på at det ikke passer for han. Har tenkt litt på Madrugada, men har noen et bedre tips? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 JR Ewing? Kanskje JohnDoe? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Saken er slik at jeg skal være utvekslingsstuden i USA nå, og må ha med en liten gave til "broren" min. Tenkte jeg skulle gi han en cd, men jeg aner ikke hva slags. Han liker 70 og 80 tallsrock. Når jeg tenker norsk musikk, tenker jeg black metal og jeg er ganske sikker på at det ikke passer for han. Har tenkt litt på Madrugada, men har noen et bedre tips? 6669977[/snapback] Stage Dolls eller Return. Endret 13. august 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hva med en CD av a-ha? Kanskje litt mykt, men kanskje han har hørt det før og ikke vært klar over at de var norske? Eller ville jeg satset på å velge en cd som du liker, for på den måten forteller du litt om deg selv også. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Saken er slik at jeg skal være utvekslingsstuden i USA nå, og må ha med en liten gave til "broren" min. Tenkte jeg skulle gi han en cd, men jeg aner ikke hva slags. Han liker 70 og 80 tallsrock. Når jeg tenker norsk musikk, tenker jeg black metal og jeg er ganske sikker på at det ikke passer for han. Har tenkt litt på Madrugada, men har noen et bedre tips? 6669977[/snapback] Jeg ville gått for Black Metal Mulig han ikke liker det, men du gir han hvertfall et innblikk i Norsk musikkhistorie Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Stage Dolls TNT The Kids Da Vinci Return Marius Müller Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Dersom det skal være rock, kan gjerne Gluecifer være et alternativ. Både Basement Apes og Automatic Thrill er gode album. Jokke & Valentinerne kan vel også nevnes, selv om jeg tviler på om en amerikaner vil sette så stor pris på musikk med norsk tekst. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Det er jo nettopp det han bør få, en CD hvor artisten synger på norsk. Jeg ville tatt noe erketypisk norsk med en liten vri. Gåte eller Lumsk. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Lumsk. 6670118[/snapback] Stemmer i på den. Sitter og hører på Lumsk nå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Jeg ville tatt med litt av hvert selv om han har sagt han liker 70-/80-talls-rock. - Röyksopp - Ralph Myerz and the Jack Herren Band - Lumsk - Kaizers Orchestra - Turboneger - Black Debbath - deLillos - Tommy Tee eller Klovner i Kamp - Morten Abel Edit: - Ugress Endret 14. august 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 i tillegg til det som allerede er nevnt, kan det jo hende Silver ville falt i smak. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Om han skal få noe rock ville jeg gått for CC Cowboys! Engelskspråkelig norsk rock kan han da sikkert kjøpe selv i platesjappene der borte, men er mer skeptisk til helnorsk rølperock full av pubertet! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Mest særnorsk metal som ikke er for ekstrem. Secret Garden - Nocturne Ásmegin - Blodhevn Dimmu Borgir - Puritania Borknagar - Colossus Storm - Oppi Fjellet Lumsk - Ormin Lange Immortal - Damned in Black Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Hva med Titanic? Blir vel LP det... Endret 14. august 2006 av Hodedeler Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jævla mye dårlige forslag her (Dimmu Borgir, Immortal, ? Han sa at black metal ikke passer, gjorde han ikke?). WE - Smugglers er i alle fall midt i blinken for en som digger klassisk 70-tallsrock (og sikker 80-talls også, kommer litt an på). Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Leif Vidars elns Ehmmm... Noe fra Span eller Madrugada... Vet ikke helt gikk tom for ideer... Kurt Nilsen og resten av gjengen hans kanskje? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 bigbang. det er rock, det er 70s (litt seksti kanskje) og det eier! ta den doble live plata, nice price på free rec shop. :o Lenke til kommentar
Shen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) 6669977[/snapback] Jeg ville gått for Black Metal Mulig han ikke liker det, men du gir han hvertfall et innblikk i Norsk musikkhistorie 6670002[/snapback] Enig i detta..ett par album som har en veldig norsk sound men som ikke er veldig ekstreme. Ulver - Kveldssanger Storm - Nordavind Ellers så må disse nevnes når det er snakk om norsk rock Raga Rockers Jokke Dum Dum Boys TNT Seigmen Motorpsycho Seigmen Til slutt vil jeg ta med en personlig favoritt, det er ett amerikansk band, men har de har en norsk vokalist, Kamelot Endret 14. august 2006 av Shen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå