sindre2 Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hvis jeg kjoper meg et slikt TV kort, hvilke kanaler kan jeg da "regne" med å få frem? I såfall må jeg ikke btale noen årsavgift eller lignende for å se på en kanal? Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hvis du kjøper et analogt TV-kort får du de samme kanalene som du får på en TV... -Kisp Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Et analogt TV kort er det samme som en god gammeldags TV antenne altå? Nrk og TV2 da regner jeg med? Skal man betale sånn avgift til NRk eller? Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Man trenger ikke å ha nett for å bruke dette nei, bare for å få det oppklart Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Du må plugge en kilde i tv-kortet for å få noe som helst. Om du har kabel-tv f.eks. så vil du få alle kanalene som du ville ha fått om du hadde et vanlig tv. Du får ikke tv-signaler med tv-kortet altså Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 ekke noen anntenne.. Du plugger tv kablen som går til tven din nå inn i tv-kortet bak på pcen din. Da får du de samme som du har på din kabel tv. Mulig du kan kjøpe en antenne og få i nrk bare. Men hva er vitsen når du kan se denne over nettet uten tv-kort Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Finnes det ikke noe som man bare plugger i maskina og mottar TV signaler fra lufta altså, slik at jeg for eksempel kan ta med meg laptopen uti skauen og se på tv? Endret 14. august 2006 av sindre2 Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Finnes det ikke noe som man bare plugger i maskina og mottar TV signaler fra lufta altså, slik at jeg for eksempel kan ta med meg laptopen uti skauen og se på tv? 6670225[/snapback] Det du snakker om heter antenne. En antenne tar signaler "fra lufta". Hvis du har en tuner (TV-kort) i PCen din, kan du koble til en antenne og se på TV i skauen. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Stemmer, men finnes det noen TV kort som har innbygget antenne? Lenke til kommentar
Bennykill Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Finnes det ikke noe som man bare plugger i maskina og mottar TV signaler fra lufta altså, slik at jeg for eksempel kan ta med meg laptopen uti skauen og se på tv? 6670225[/snapback] Finnes flere eksterne tv kort både av usb typen og som pcmcia kort men du trenger som regel ekstern antenne for å få godt nok signal -noen følger det med liten "plast antenne" eller "ledning" med metall i som funker som mottaker men kvaliteten på disse er som regel ikke noe å skryte av med mindre du har gode forhold her er et eksempel -har dog ingen erfaring med dette produktet: http://direkteshop.no/product_info.php?pro...f2881b3b50ad3f3 Ellers så har dinside.no data tidligere hatt endel tester av tv kort så du kan se om du finner noen svar der god luck Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 neppe, du har sikkert sett disse gamle antennene som folk hadde oppå tv'n eller taket, ikke spesielt praktisk eller portable. Du må ta med deg en slik når du skal på skogstur og plugge denne i tv-kortet Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Men herregud da, lever vi ikke i år 2006 da? Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Noen som vet av lignede produkter som dette da: http://direkteshop.no/product_info.php?pro...f2881b3b50ad3f3 Lenke til kommentar
Bennykill Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 hva med disse ? : http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10564 Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Antenne må du vel ha uansett .. (Eller kabeltv) Men kommer vel snart "Terrestrielt" digitaltv, men fortsatt må du ha antenna .. Ellers så kanskje du tenkte på mobilTV ? Der er det vel noe på gang der det er 3G dekning men jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hva skal du se tv i skauen etter? Batteritiden på laptopen er jo ikke så veldig lang, alt fra 10min til 3-4timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå