Gå til innhold

TV kort og kanaler

sindre2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ekke noen anntenne.. Du plugger tv kablen som går til tven din nå inn i tv-kortet bak på pcen din. Da får du de samme som du har på din kabel tv.

Mulig du kan kjøpe en antenne og få i nrk bare. Men hva er vitsen når du kan se denne over nettet uten tv-kort :innocent:

Lenke til kommentar
Finnes det ikke noe som man bare plugger i maskina og mottar TV signaler fra lufta altså, slik at jeg for eksempel kan ta med meg laptopen uti skauen og se på tv?

6670225[/snapback]

Det du snakker om heter antenne. En antenne tar signaler "fra lufta". Hvis du har en tuner (TV-kort) i PCen din, kan du koble til en antenne og se på TV i skauen.

Lenke til kommentar
Finnes det ikke noe som man bare plugger i maskina og mottar TV signaler fra lufta altså, slik at jeg for eksempel kan ta med meg laptopen uti skauen og se på tv?

6670225[/snapback]

Finnes flere eksterne tv kort både av usb typen og som pcmcia kort men du trenger

som regel ekstern antenne for å få godt nok signal -noen følger det med liten "plast antenne" eller "ledning" med metall i som funker som mottaker men kvaliteten på

disse er som regel ikke noe å skryte av med mindre du har gode forhold

her er et eksempel -har dog ingen erfaring med dette produktet:

http://direkteshop.no/product_info.php?pro...f2881b3b50ad3f3

Ellers så har dinside.no data tidligere hatt endel tester av tv kort så du kan se om du finner noen svar der

god luck :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...