Gå til innhold

Zepto?

kenny

Anbefalte innlegg

Hej

Trenger en bærbar, men har lite erfaring innen området. Minimum 1,8 GHz (M), 512 MB RAM, 40-60 GB HDD, DVD/CD-RW, 32 MB skjermkortminne, 10/100 Mb nettverk, XGA (el. bedre), USB osv..

Skal brukes til programering for det meste(databaser, 3D programering) samt litt animering, så grafikk og ytelse er viktig. Hadde igrunn ikke tenkt å brenne av mer enn i overkant av 20 000,-

Noen som har noe tips om hva jeg bør satse på utfra disse kriteriene?

Lurte litt veldig på en Z-note 2002, noen som eier en slik en som har negative/positive erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en Z-Note 2002, og er veldig fornøyd med den. Bruker den til noe 3d-grafikk og litt videoredigering/photoshop, og det går unna!

Har forøvrig en Z-Note 2002 med 2 Ghz P4, 1gb ram, cd-brenner/dvd-combo

Mvh.

Jørn Tillnes

(som anbefaler Zepto på det varmeste!)

Lenke til kommentar

nja...jeg tviler på at 32mb skjerminne kommer til å være noen stor flaskehals til de bruksområdene du beskriver...vanlig grafikkbehandling krever mye mer av prosessor enn av skjermkort...kraftige skjermkort med mye minne kreves som oftest bare av spill...

jeg tror forøvrig du ville fått mer igjen for en raskere harddisk, enn for et raskere skjermkort, hvis det hadde vært en problemstilling...

vh

krister

Lenke til kommentar

En zepto 2002 m/ 5400 rpm harddisk er ikke dumt hvis du skal drive med sånne ting som du nevner.. Maks 32 mb skjermkort her, men ikke noe problem..

Litt svak teknisk design på denne, simpel plastkvalitet (f.eks skjermlokk), litt mye viftestøy, og blant de dårligere tastaturene jeg har prøvd, men ellers en meget godt utstyrt maskin!

Andre alternativ i den prisklassen, og med de kvalitete er som nevnt mange ganger:

Compaq EVO N800 (V/C)

Dell 4150

Acer 630-serien (16 mb skjermkort)

IBM T30 (16 mb skjermkort)

Lenke til kommentar

med mindre du skal ha noe som er "flyttbart", dvs ikke bryr deg noe særlig om hvor tung maskinen er..

(noe jeg tviler på hvis du skal ha mobile-prosessor..)

Inspiron 8200 får jo god kritikk for å være en meget kraftig greie, men personlig synes jeg den ser jævlig ut, og er altfor stor..

Vurderte selv Zepto 2002, men endte på en Compaq EVO N800C, både pga. godt tilbud, og at det var et foretrukket valg for min del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...