Brian Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) hei. Satt her om dagen og lurt på om jeg skulle kjøpe ny CPU, en X2 4600+, eller om jeg bare skulle skifte ut alt å satse på AM2? Komponenter som jeg har nå: Hovedkort: MSI K8N Neo4-F CPU: AMD Athlon 64 3200+ Minne: 2gig Corsair Value S PC3200 Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256mb Ifølge komplett så skal hovedkortet støtte X2, LINK Så hvis jeg oppgraderer med en X2 4600+, vil dette holde til spill fremover et år til? Noe annet som bør skiftes? Eller bør jeg rett og slett gå over til AM2 med en gang? Endret 13. august 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 hmm.... vell siden hk støtter den cpu du vil ha ser jeg ikke noen grunn til å gå over til AM2 enda... men gpuen begynner å bli litt gammel... det kommer jo veldig ann på hva du bruker pcen til er det hard ass gaming så hadde jeg skiftet til Core2Duo (ikke am2 fordi amd blir EID av intell atm ) husk at du da må bytte hk, cpu og ram Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) hmm.... vell siden hk støtter den cpu du vil ha ser jeg ikke noen grunn til å gå over til AM2 enda... men gpuen begynner å bli litt gammel... det kommer jo veldig ann på hva du bruker pcen til er det hard ass gaming så hadde jeg skiftet til Core2Duo (ikke am2 fordi amd blir EID av intell atm )husk at du da må bytte hk, cpu og ram 6669688[/snapback] ja, hadde helst tenkt på å bytte cpu på det jeg hadde fra før. Skal flytte på hybel nå snart, så da blir det litt strammere budsjett. Så fåreløbig tror jeg at jeg holder meg til amd. Hvilken GPU kan du annbefale da? helst ikke så dyr, men god. Maskina blir vel hovedsaklig brukt til spilling , og detgår mest i Battlefield 2, og Flatout 2 nå for tiden. Går helt rent på begge spillene, men tenkte å oppgradere litt nå som prisene er på et akseptabelt nivå. Og gjøre maskina klar til nye spill som kommer , og så har jeg så lyst på X2, kjekt å ha bare når jeg holder på med mange ting i windows. Endret 13. august 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Er gøy å si 7950x2 men kan bli litt overkill... XFX GeFORCE 7900 GTX 512MB GDDR3 PCIe er mitt råd synes det er mye futt i dette kortet selv om det ikke er 7950x2 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Er gøy å si 7950x2 men kan bli litt overkill... XFX GeFORCE 7900 GTX 512MB GDDR3 PCIe er mitt råd synes det er mye futt i dette kortet selv om det ikke er 7950x2 6669764[/snapback] hahahah, er du gal man, 5000 på skjermkort kommer ikke på tale med studentkontoen Skal heller vurdere det 7900 kortet i 256mb versjonen (2 800kr). ' Så du mener jeg bør gå for nivida istedet for ati? er de bedre? eller blir dette en evig fanboy diskusjon mellom disse produsentene? edit: hvordan vil 4600+ klokke? Går det greit? Endret 13. august 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Skal gå bra å klokke den cpuen ja hehe er bare å diskutere i vei om ATI eller nVidia jeg sverger til nVidia men dette er en diskusjon som aldri kommer til å slutte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå