Gå til innhold

Ny CPU cooler

Anbefalte innlegg

Kom på at jeg trenger en pcu kjøler :p

Det blir litt varmt dagens cpu (Intel Pentium D 830 3.0GHz/800 MHz/2X1MB boxed m/vifte)

Spiller mye og trenger da noe med litt futt i... vil helst ikke at det skal bråke som en støvsuger iogmed at jeg sover med pcen på (1meter unna senga) :tease:

Har plass i massevis i kabinettet så det er ikke noe problem ;)

Har ikke noe peil på vannkjørling derfor tror jeg at jeg vil ha kobber men aner lite om det også :tease::hmm: derfor spørr jeg: noen som vet om en heftig kjøler til min cpu som også passer til Core2Duo som jeg nå kommer til å oppgradere til ? :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16db på Thermaltake Big Typhoon... er ikke det litt lite? :p

ser også at den veier 0.7kg :dontgetit: fare for at hk knekker eller er det fester for å kunne forhindre at den knekker hele dritten når jeg bærer med meg pcen til lan?

stripse den til "taket" i kabbiset??

Lenke til kommentar
16db på Thermaltake Big Typhoon... er ikke det litt lite? :p

ser også at den veier 0.7kg  :dontgetit: fare for at hk knekker eller er det fester for å kunne forhindre at den knekker hele dritten når jeg bærer med meg pcen til lan?

stripse den til "taket" i kabbiset??

6669715[/snapback]

Ja, det er lite, og neh. jeg drar på lan, og har en kjøler på 985 gram. Så lenge du har festet HKet godt, har du ikke noe å bekymre deg for (alle skruene i HKet må være festet), og som vifte ville jeg valgt Noctua NH-U12. Den er lettere, og kjøler mye bedre enn de to andre som allerede er blitt rådet om her. du kans e testen av den her på hardware. trykk på tester, så på kjølere, så er den på første siden.

PS: Du trenger en stillegående vifte til den Noctuaen, siden det ikke følger med

Lenke til kommentar

Jeg har Noctua NH-U12 på PC'en min, den kjøler utrolig godt og ser ut som et monster! ;) Har aldri sett noe så vilt inni en PC før!

Jeg kombinerer den med en 120MM Papst-vifte som kun gir ut 18 db (ca).

Resultatet blir en tilnærmet lydløs tilværelse selv med øret inni PC'en! :)

Den kjøler kun en Celeron D 2,8 Ghz foreløpig, men den har oppgitt ca samme effektforbruk (eller litt høyere faktisk) som Core 2 Duo E6600, som jeg har bestilt og sitter å venter på.. :D

Anbefaler Noctua NH-U12 på det varmeste.. <3<3<3

Lenke til kommentar

Vifta festes på siden, og blåser den veien du setter vifta ;) Det kommer helt an på luftflyten i kabinettet ditt, men det vil være guntigst om den blåser rett ut av kabinettet siden CPU'en bidrar til en stor del av varmeutviklingen i et kabinett!

Hvis den skal blåse rett ut av kabinettet er det viktig at du gir den tilstrekkelig med tilluft fra fronten i kabinettet!

Festebraketten og delene som følger med er svært gjennomført og er svært solid. Føler ikke på noen måte at hovedkortet mitt knekker ;):p

Endret av stormx
Lenke til kommentar
konge :D har 3x 120mm vifter i front, 1x92mm i tak og 1x92mm og 1x120mm(2900rpm) baki kabbiset så luft igjenomstrømning tror jeg ikke er noe problem:P

dette ser ut som noe som lever opp til mine standarder :D  :love:

6669988[/snapback]

Da vil jeg tro Thermaltake Sonic Tower skulle passe deg veldig godt. Den får du til under 3-lapper og kjøler særdeles godt i et kabinett med god luftgjennomstrømning. Viften som følger med monteres på siden av ribben hvis du vil ha enda bedre kjøling enn passivt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...