Didrik_AK Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Kom på at jeg trenger en pcu kjøler Det blir litt varmt dagens cpu (Intel Pentium D 830 3.0GHz/800 MHz/2X1MB boxed m/vifte) Spiller mye og trenger da noe med litt futt i... vil helst ikke at det skal bråke som en støvsuger iogmed at jeg sover med pcen på (1meter unna senga) Har plass i massevis i kabinettet så det er ikke noe problem Har ikke noe peil på vannkjørling derfor tror jeg at jeg vil ha kobber men aner lite om det også derfor spørr jeg: noen som vet om en heftig kjøler til min cpu som også passer til Core2Duo som jeg nå kommer til å oppgradere til ? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 hva medThermaltake Big Typhoon den skal være ganske bra, eller kansje Scythe "Ninja" SCNJ-1000, husk at hvis du velger den bør du også kjøpe en 120x120mm vifte i tillegg Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 16db på Thermaltake Big Typhoon... er ikke det litt lite? ser også at den veier 0.7kg fare for at hk knekker eller er det fester for å kunne forhindre at den knekker hele dritten når jeg bærer med meg pcen til lan? stripse den til "taket" i kabbiset?? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 16db på Thermaltake Big Typhoon... er ikke det litt lite? ser også at den veier 0.7kg fare for at hk knekker eller er det fester for å kunne forhindre at den knekker hele dritten når jeg bærer med meg pcen til lan? stripse den til "taket" i kabbiset?? 6669715[/snapback] Ja, det er lite, og neh. jeg drar på lan, og har en kjøler på 985 gram. Så lenge du har festet HKet godt, har du ikke noe å bekymre deg for (alle skruene i HKet må være festet), og som vifte ville jeg valgt Noctua NH-U12. Den er lettere, og kjøler mye bedre enn de to andre som allerede er blitt rådet om her. du kans e testen av den her på hardware. trykk på tester, så på kjølere, så er den på første siden. PS: Du trenger en stillegående vifte til den Noctuaen, siden det ikke følger med Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Har sett den en gang før ja hvor festes vifta? på siden eller toppen? hvilken vei skal den blåse? (vet altfor lite om cpu kjølig) Endret 13. august 2006 av Diddern Lenke til kommentar
stormx Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg har Noctua NH-U12 på PC'en min, den kjøler utrolig godt og ser ut som et monster! Har aldri sett noe så vilt inni en PC før! Jeg kombinerer den med en 120MM Papst-vifte som kun gir ut 18 db (ca). Resultatet blir en tilnærmet lydløs tilværelse selv med øret inni PC'en! Den kjøler kun en Celeron D 2,8 Ghz foreløpig, men den har oppgitt ca samme effektforbruk (eller litt høyere faktisk) som Core 2 Duo E6600, som jeg har bestilt og sitter å venter på.. Anbefaler Noctua NH-U12 på det varmeste.. <3<3<3 Lenke til kommentar
stormx Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Vifta festes på siden, og blåser den veien du setter vifta Det kommer helt an på luftflyten i kabinettet ditt, men det vil være guntigst om den blåser rett ut av kabinettet siden CPU'en bidrar til en stor del av varmeutviklingen i et kabinett! Hvis den skal blåse rett ut av kabinettet er det viktig at du gir den tilstrekkelig med tilluft fra fronten i kabinettet! Festebraketten og delene som følger med er svært gjennomført og er svært solid. Føler ikke på noen måte at hovedkortet mitt knekker Endret 13. august 2006 av stormx Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 konge har 3x 120mm vifter i front, 1x92mm i tak og 1x92mm og 1x120mm(2900rpm) baki kabbiset så luft igjenomstrømning tror jeg ikke er noe problem:P dette ser ut som noe som lever opp til mine standarder Lenke til kommentar
whom Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 konge har 3x 120mm vifter i front, 1x92mm i tak og 1x92mm og 1x120mm(2900rpm) baki kabbiset så luft igjenomstrømning tror jeg ikke er noe problem:P dette ser ut som noe som lever opp til mine standarder 6669988[/snapback] Da vil jeg tro Thermaltake Sonic Tower skulle passe deg veldig godt. Den får du til under 3-lapper og kjøler særdeles godt i et kabinett med god luftgjennomstrømning. Viften som følger med monteres på siden av ribben hvis du vil ha enda bedre kjøling enn passivt. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Har allerede bestilt Noctua NH-U12 og en Papst vifte 120x120x25mm (16,5db) Gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå