Gå til innhold

Forskjellig lyd fra to forskjellige høytalersett

Anbefalte innlegg

Overskriften ble litt vond, men finner for øyeblikket ikke på noen bra beskrivelse. Men jeg skal prøve å forklare hva jeg er ute etter nå.

Saken er den at jeg ofte spiller av filmer og denslags på tven via cd-rommet på pcen min. Når jeg gjør dette, må jeg skifte om lydkabelen slik at lyden går til tven istedet for til pc-høytalerene.

Det jeg da lurer på er om det finnes noen måte for å dele lyden med ett eller annet program, slik at jeg kan spille av ett program med lyd til tven, mens jeg kan surre rundt på pcen med høytalerene der samtidig. Altså bruke to separate utganger for lyd. Dette hadde vært veldig ålreit, for da kunne jeg arbeidet med pcen, mens jeg hadde tven i bakgrunnen.

Lydkortet er integrert, om dette skulle være intressant (Abit KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939).

Håper noen forstår hva jeg mener, selv om det kanskje ble litt kronglete skrevet. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg er ute etter er ikke splitter, men en mulighet for å spille av feks. en film på en utgang, mens jeg hører på musikk på den andre. Dette samtidig, uten at lyden fra begge deler blir på de samme høytalerene, men på to forskjellige sett.

Vet ikke om dette er mulig, men hadde vært veldig ålreit.

Lenke til kommentar
Det jeg er ute etter er ikke splitter, men en mulighet for å spille av feks. en film på en utgang, mens jeg hører på musikk på den andre. Dette samtidig, uten at lyden fra begge deler blir på de samme høytalerene, men på to forskjellige sett.

Vet ikke om dette er mulig, men hadde vært veldig ålreit.

6669948[/snapback]

Akkuratja, da er det en annen sak. Vil tippe du trenger 2 lydkort da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...