DrThomas Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei Jeg bare lurte på hvordan man kan låse en del av en side, slik at selv om du scroller nedover, vil denne delen alltid være på topp? Det jeg har er en side med vanlig oppsett med meny på høyre side, noe linker og overskrift/bilde på toppen. Se side under. Innholdet i midten er hentet fra en XML fil ved å bruke AJAX, så alt i midten som forandrer seg ved å trykke på meny-elementene, er hentet fra en egen fil. Siden På siden "Serien", er det en horisontal liste på toppen, med linker til anchors nedover på siden. Ideen er at når jeg trykker på en av disse linkene, skal det hoppe ned til riktig del av siden, mens menyen på topp blir stående der den er. Jeg ser aller helst at dette fikses slik det er nå(med css eller html, eventuelt noe javascript eller phpeller noe), ikke at menyen skilles ut fra XML-filen, men hvis dette må til kan jeg gjøre det slik. Jeg har sjekket endel rundt på w3schools og andre web-resursser, og vil helst ikke ha linker til slike. Jeg vet ikke hva en slik funksjon jeg ser etter kalles eller noe, så aner ikke hva jeg skal søke på. Noen forslag? Mvh Thomas Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Dette er vel kansklje litt vanskelig å få til, siden hele siden blir limt inn i diven som har scroll-funksjonen. Der som du skal ha noe stående stille, må det stå utenfor denne. Dersom du er kjent med php, vil jeg anbefale at du bruker dette for including av sidene, i stede for et javascript. Da vil løsningen komme av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå