svas Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg tenker å dele Internettkoblingen min med naboen. Vi bor ca. 20 meter fra hverandre i luftlinje (2 bygårder hvor vi bor i hver vår 5. etg.). Fristen for sommertilbudet fra UPC er 15. august så vi har ikke så altfor god tid på oss. Tanken er å sette opp et trådløst nettverk hvor vi begge har tilgang. Vil dette fungere fint på denne avstanden? Tenker bestille UPC Pluss (6000/768) noe som blir ca. kr. 250.-/pr. pers. Er dette vanskelig å sette opp? Tips til trådløs router jeg bør kjøpe? Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei, det skal ikke være noe problem hvis dere bruker rettningsantenner som peker mot hverandre. Trikset er at dere må kjøpe noen routere som har bridge funksjonalitet. Dvs at du forlenger nettverket over en trådløs link. Det finnes egne routere for dette der du kan sette på slike retningsstyrte antenner. Eller du kan gjøre som meg og bruke linksys routere, bruke uoffisiell programvare til de med bridge innebygget. (www.sveasoft.com) og antenner. Dere har også et alternativt med kabel med mindre det er en vei imellom dere. Lenke til kommentar
svas Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Hei, det skal ikke være noe problem hvis dere bruker rettningsantenner som peker mot hverandre. Trikset er at dere må kjøpe noen routere som har bridge funksjonalitet. Dvs at du forlenger nettverket over en trådløs link. Det finnes egne routere for dette der du kan sette på slike retningsstyrte antenner. Eller du kan gjøre som meg og bruke linksys routere, bruke uoffisiell programvare til de med bridge innebygget. (www.sveasoft.com) og antenner. Dere har også et alternativt med kabel med mindre det er en vei imellom dere. 6669118[/snapback] 1. Herlig med meget raskt svar her Det er dessverre ikke vei mellom oss; ned 5 etg. 20 meter asfalt og opp igjen 5. etg.... Er det nødvendig med rettningsantenner? Er det ikke bare å sette opp den trådløse touteren og sette den i vinduet? Da blir avstanden 20 meter rett over...? Har fått tips om Linksys Trådløst Router PreN - 4-port switch, Pre802.11n. Da er det vel bare plug 'n Play, eller? 2. Klarer alle trådløse routere 20 meter eller er det for langt? Endret 13. august 2006 av svas Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 tja teoretisk vil du kunne få dekning på å sette de i vinduet. Men noe spesielt bra hastighet tror jeg du ikke vil få. Retningsantenner er beste her. Der du får en konsentrert stråle hvis du vil ha fart... Får strekke 20 meter kabel rett over da...:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå