Holten Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Pc'n klikka etter jeg skifta kabinett...så sto det "unable to boot, select proper boot device" eller noe sånn Tok ut batteriet til hovedkortet, så sto det"insert boot diskette into drive A:/ Men jeg har ikke det kan jeg lage den på pappa's bærbar og bruke den på min? På denne måten: Min datamaskin>A:/> formater>lag MS-DOS oppstartsdiskett eller noe sånn Svar mottas med takk Lenke til kommentar
danand13 Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 får du ikke kommet i dos på den pcen som er ødelagt vis du kommer i dos der så går det ann å skrive format c:/ tror jeg.... Lenke til kommentar
Holten Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 det står jo egentlig att jeg ikke får startet pc'n i det hele tatt Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Sjekk om kabelene til hardisken har løsnet. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Har sjekket alle kabler og ledninger :/ Lenke til kommentar
Holten Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) okay, nå har jeg prøvd...Ett steg lengre - Starting... windows millenium 1981-1999 blabla A:/ så langt kom vi hva skal jeg skrive der? Edit: her står det litt om det, men jeg skjønner ikke Once at the A:\> take the appropriate actions depending upon the situation of the computer. http://www.computerhope.com/boot.htm#71 Endret 13. august 2006 av Holten Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hm...selv om du setter inn en bootdisk (sjekk forøvrig: www.bootdisk.com), så tror jeg ikke det vil løse problemet ditt, altså få maskinen til å gå som normalt igjen. Mistenker sterkt at det kun er problemer med å finne hd'en din. Likevel, ved bytte av kabinett, så skal ikke dette ha noe innvirkning på hardwaren. Sjekk innstillinger i bios, om den finner hd'en(e). Lenke til kommentar
Holten Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 bios innstillingene er default... Lenke til kommentar
Holten Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 sorry, det står att den ikke finner hd'ne når jeg starter opp med en xp cd, og trykker reparer :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå