vegardomega Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei! Jeg har en 1992 opel omega 2.0i club stv. som jeg har problemer med!!? Bilen går greit på tomgang og opp til 2000 omdreininger mellom 2 og 3000 omdr. begynner den å lugge og fuske, over 3000 går den fint. Det har blitt byttet fordeler lokk, plugger, pluggledninger, rotor, luftfilter, luftmengde måler alle ledninger har jeg smørt opp og gått gjennom, jeg har tatt ut føleren som sitter på svinghjulet og gjort den ren, fortsatt fusker den?? Noen som har vært borti lignende og/eller har noen tips til hva jeg kan prøve? Håper noen der ute kan hjelpe meg?? Mvh. Vegard. Lenke til kommentar
1302-S Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei Siden det er en innsprøytnings motor så kan det være noe elektrisk. Men det virker som et syntom som har kommet en gang. Det var bensinpumpa. Sjekk den!! Det kan godt hende at den gir bensin, men pass på at den får nok bensin når du trykker på gassen. Sjekk tilstanden på pumpa.. Enkelt og koster ikke noe, om du kan gjøre det selv. Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Bensinpumpe eller bensinfilter ville jeg starta med iallefall *edit: lugger/fusker uansett belastning og gasspådrag? Og bare mellom 2000 og 3000? Endret 13. august 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
vegardomega Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Bensinpumpe eller bensinfilter ville jeg starta med iallefall *edit: lugger/fusker uansett belastning og gasspådrag? Og bare mellom 2000 og 3000? 6669034[/snapback] Hei og takk for tips!! Den lugger kun mellom 2-3000 omdr. ligger jeg over 110 i 5. gir går den bra, under 100 kmt må jeg ned i 4. gir for å ungå fusking. Ved pådrag forsvinner fuskingen, jeg skal prøve å bytte bensinpumpe og filter og se om det hjelper, takk for tipsene jeg skal fortelle hvordan utfallet blir! Takk så mye! Mvh. Vegard. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Høres ut som mager blanding på del-last.Har du mulighet til å koble på en avgassmåler?Får den gal blanding kan det være falsk luft,men mål spenningen på tempgiveren til innsprøytningen,den skal være ca en volt ved 80 grader. Lenke til kommentar
vegardomega Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Høres ut som mager blanding på del-last.Har du mulighet til å koble på en avgassmåler?Får den gal blanding kan det være falsk luft,men mål spenningen på tempgiveren til innsprøytningen,den skal være ca en volt ved 80 grader. 6673605[/snapback] Nå fant jeg til slutt ut feilen, den bakerste pluggen var sprekt i keramikken og virket ikke som den skulle!! Den kom og gikk litt avhenging av turtall, det beste av alt det kostet kun 50,- Nå går den som en vind!! Takk for tipsene. Mvh. Vegard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå