Gå til innhold

Den store Nokia vs. Sony Ericsson tråden

Anbefalte innlegg

Søkte uten å finne noe, så jeg oppretter like godt en tråd om dette. Vet det finnes brukere her som er enten helfrelste for Nokia eller Sony Ericsson og syns derfor det var like greit å opprette en tråd om Nokia vs. Sony Ericsson.

Det er meningen å være saklig her, begrunn, ikke bare kom med idiotiske kommentarer som ikke har noen begrunnelse. Vil rapportere slike innlegg.

Og da får vel jeg starte.

Først og fremst vil jeg si at jeg syns Nokia er best, men går for Sony Ericsson. Grunnen er enkel, Sony Ericsson passer mine behov, Nokia har omtrent ingen mobiltelefoner som virkelig passer meg. Men Nokia har generelt gode mobiltelefoner og jeg velger derfor å si at jeg syns de er best.

Én av grunnene til at jeg syns Nokia er bedre er at de greier å ha både EDGE og UMTS i én og samme mobiltelefon. De kan også få et avansert, men brukervennlig operativsystem inn i mobiltelefonen. Tenker på Series 60. Dette er riktignok ikke like avansert som UIQ men til gjengjeld kan du bruke mobiltelefonen som en mobiltelefon, uten å måtte rote med en penn, tappe på skjermen og bruke den som en PC.

Men Nokia er ikke bare bra. Når Series 60 ikke er bra nok, og Nokia skal gjøre mobiltelefonen om til en PC går det galt. De blir enorme og trege. Verken Series 80 eller Series 90 er særlig raske operativsystemer i forhold til UIQ og når mobiltelefonene er på størlse med en middels stor murstein er du sikret ryggskader dersom du går med dem. Hvis du får dem ned i lomma da :p

Sony Ericsson greier derimot å holde størrelsen på mobiltelefonene nede, iallefall mindre enn Nokia. P-serien er dessuten litt raskere enn Communicator serien til Nokia også. Dessverre greier de ikke å kombinere EDGE og UMTS. Dårlig!

Menyene er heller ikke veldig varierende, men jeg ser ikke grunnen til å forandre disse så mye.

Det for holde for nå (gidder ikke å skrive mer). Kommer mer etter hvert, bare kommenter litt imens (og si hvorfor dere mener det!) :)

Jornan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett så faller jeg også på Sony Ericsson... har testet mange telefoner, spesielt av disse to merkene og ingen tvil om hvilke telefoner som er gjennomførte og hvilke som er halvhjerta.

Ta Nokia N80 og Sony Ericsson K800i for eksempel... har jo selv K800i, så har jo hatt bedre tid å kjenne den, men noe knoting har det blitt med N80 også og jeg vet at det er en mer avansert telefon, men allikevel synes jeg den er treg, mer klumpete, virker "billig"... slark i ny og ne...

K800i derimot har jeg ingen store negative ting om, annet enn småplukk som det er på alt mulig, som f.eks. ikke edge.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...