Gå til innhold

Hvordan gjøre en priest glad.

Anbefalte innlegg

Men så er ikke paladins, druids eller shamans main healere heller. Priests er skapt for å heale. Hele tiden ser jeg tanks og randoms som driter i hvor mye mana jeg har, hvem de angriper, og hvor mange de puller. Jeg sier ikke at priests er den viktigste i hele gruppa, for det er alle sammen. Men det er ingen grunn til å gjøre jobben vår mye vanskeligere!

6675190[/snapback]

Takk for at du understreker poenget mitt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så er ikke paladins, druids eller shamans main healere heller. Priests er skapt for å heale. Hele tiden ser jeg tanks og randoms som driter i hvor mye mana jeg har, hvem de angriper, og hvor mange de puller. Jeg sier ikke at priests er den viktigste i hele gruppa, for det er alle sammen. Men det er ingen grunn til å gjøre jobben vår mye vanskeligere!

6675190[/snapback]

Og priest har fortsatt Shadow og Shadowform *grins* Noen er jo restodruids også. Men joda, være snille mot healerne *kose på nærmeste priest*

Lenke til kommentar

Hehe, akkurat det der med mana regeneration sliter jeg med selv.

Blir så irritert når folk bare tenker på seg selv, og prøver å bli fortest mulig ferdig.(Selv om det vil bli det motsatte siden en priest som ikke har mana klarer å heale:p)

Uansett, den guiden der er fin synes jeg!

Lenke til kommentar

6675190[/snapback]

Takk for at du understreker poenget mitt. :)

6677140[/snapback]

Da er vi vel enige da :)

Priests er ikke uberspesielle og skal dyrkes hver dag. Men de skal respekteres, slik vi repsekterer resten av gruppa. Alt jeg sier er at det går an å tenke på hvordan priesten jobber, og oppføre seg slik at det blir enklest mulig for ham/henne, dermed mer effektiv healing.

Lenke til kommentar
Som warrior er det værste som finnes når folk angriper forskjellige targets, umulig å holde aggro når det er DPS på mange mobs, det beste er når jeg kan tanke 1 mob samtidig som jeg slenger en og annen sunder på mobs jeg offtanker..

6674094[/snapback]

Jammen da bygger jo du threath på flere targets og presten får ikke mobs på seg ved første heal... Du tanker som en tank skal om du gjør det slik og da er det nema problema for hele gruppa. Fortsett sånn.

Lenke til kommentar

Arinomi: At folk ikke spiller "etter boka" på det lvl er helt å forstå. Man må nesten være klar for at alt kan skje i et party da. Når jeg tenker etter var det vel slik på lvl 60 også med enkelte pugs. Noen lærer seg rett å slett ikke klassen sin.

Synes egentlig det er litt feil i den guiden også. At partyet skal angripe forskjellige targets gjør ikke jobben til presten enklere. I en bra gruppe skal kun tanken ha aggro, får andre klasser aggro skyldes det targeting av feil mob, eller overnuking.

Healing trekker aggro, men healer du kun en tank forsiktig, er det som oftes ingen problem med aggro i alle instancer med unntak av High end.

Dessuten har en priest både shield og fade, så han kan takle litt aggro om nødvendig.

Nei, det værste jeg viste var å måtte heale hele partyet konstant pga de trakk aggro.

Det var ikke tanken sin feil, men den multi targetingen. Må man holde vakt over diverse overnukere i tillegg til en tank har du det ikke gøy som healer.

Som oftest blir manaen din wasta på noe som skulle gått til tanken. Eneste grunnen jeg ser til at andre klasser en warrior tar aggro er ved aoe fra mobs, eller at situasjonen krever en offtank.

Får en annen dps klasse aggro kan de lett kvitte seg med den. Rogue, vanish, mage ice block eller frost nova. Kan sheepe enkelte også. Warlocks kan få peten sin til å ta aggro. Samme med en hunter som også kan ta feight death. Priest kan ta fade. DPS klasser som er meele skal ikke ta sakde såfremt tanken gjør sitt arbeid, og ikke moben har en aoe skade effekt.

Warrioren stakkar har ingen muligheter til å miste aggro. Skulle en situasjon oppstå, så lot jeg en rogue som ikke brukte vanish daue isteden for en tank.

En god tank som oftest warrioren er en av gruppas viktiste medlemer.Kanskje den aller viktigste. Dør han er det som regel en wipe om ikke det er en klasse som kan offtanke. Men etter min mening dør en warrior først i et party så er noe feil.

Men alle lærer vel basic rund lvl 35 - 40, eller kanskje enda senere for noen.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...