langeballer Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei! Fikk FIFA fotball 2005 i vår (OK-var littttttt seeeeent ute, men dog...). Kjørte oppløsning på 1280*1024 uten at det hakket noe særlig. Spilte noen uker og så kom det masse rare streker og figurer på skjermen. Hadde DELL pc med 3 uker igjen av garantien. Fikk nytt grafikkort på garantien. Så gikk det vel 3 uker til eller noe sånt og så skjedde det samme igjen! Fikk nytt grafikkort og nytt hovedkort på garantien. Så ble det ferie og sånt og startet spillingen igjen etter ferien og nå røk grafikkortet igjen, for 3. gang! Enda nå siste gang spilte jeg kun med 1024*768 i oppløsning. Også var det slutt på garantien også.... Jeg har da spilt en hel haug med andre spill også før de tre årene jeg har hatt pc-en, uten problemer. Har siste versjon av driver, 2.5GB RAM. 3GHz Pentium prosessor. Har noen hørt om noe tilsvarende? Hva bør jeg gjøre nå? Kjøpe nytt og la vær å spille fotball?? Hyggelig om noen har tips til meg! Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Vel.. tviler på at det er fotballspillet som har skylden Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) hvordan skjermkort hadde du og hvis du hadde et nytt så ambefaler jeg vifte på den:-) hørtes litt rart ut da men Endret 13. august 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
langeballer Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 hvordan skjermkort hadde du og hvis du hadde et nytt så ambefaler jeg vifte på den:-)hørtes litt rart ut da men 6668136[/snapback] Hadde ATI Radeon 9800PRO alle tre gangene MED vifte som funka.... Ifølge feilmeldingene på tester er det nok antagelig minne til grafikkortet som gikk til h.... Kan det være noe galt med strømforsyningen at den er sliten og ikke gir nok strøm eller litt tett kabinett? Fotballspillet er full trøkk på grafikkortet hele tiden, men det er det jo på flere spill også... Litt rart alt sammen! Lenke til kommentar
Changis Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) du vet at du har normalt 3 mndr garanti paa reparerte/bytta varer? og ved tredje gangs bytting kan du heve kjoepet. men proev nye drivere fra ati.com, men hvis du har en 17-2000 kr liggende, snop deg et x1900GT og kos deg helt frem til fifa 2010! (OBS hvis du har AGP kort saa kjoep x1600) skjermkortet begynner kansje aa bli litt utdatert i forhold til maskinen Endret 14. august 2006 av Changis Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 må jo gå an å sjekke strømforsyninga vel? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Ja, det høres ut som om et problem som ikke er skjermkortets feil. Skjermkortet er bare et uskyldig offer oppi alt dette tror jeg. Jeg holder en knapp på strømforsyning eller hovedkort i nevnte prioriterte rekkefølge. Kjedelig med så mange bytter da. Lykke til. Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Høres litt merkelig ut ja.. hvordan er temperaturen i maskinen din da? Du har ikke alle viftene fulle av støv, eller noe slik? Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Hadde dette kortet selv og vifta smeltet. Han i butikken jeg kjøpte kortet i sa at det var en del retur på de kortene der pga alt for dårlig kjøleløsning. Mitt gikk istykker innen garanti tiden så jeg fikk et 6600gt i bytte Endret 14. august 2006 av Barkster Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Ta kontakt med DELL da. Dei må nå klare å fikse noe. Hvor gammel er pc-enn ? Lenke til kommentar
langeballer Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Ja, det høres ut som om et problem som ikke er skjermkortets feil. Skjermkortet er bare et uskyldig offer oppi alt dette tror jeg. Jeg holder en knapp på strømforsyning eller hovedkort i nevnte prioriterte rekkefølge. Kjedelig med så mange bytter da. Lykke til. 6670671[/snapback] Hovedkortet ble byttet ut etter 2. gangs krasj, så den burde være iorden... Hvis det er strømforsyningen som kan være problemet så ville jeg være glad for tips på hvordan jeg kan sjekke dette, eller argumentere ovenfor Dell at de må bytte strømforsyningen min også.... Forøvrig hadde jeg siste versjon av driveren til ATI da siste kort krasjet... Jeg er ny her på forumet, men har andre hatt problemer med strømforsyningen som kan ha skadet tilsvarende utstyr? Nytt per kl 1950: Maila til DELL om problemet og fikk svar så lynraskt at jeg mistenker at det var DELL som hadde stikki av med prosessorkraften til skjermkortet; 10 minutter må være ny rekord, og gjett hva som stod: "Vi forsøker å sende deg et nytt kort. Det ser ut til at det er kommet en nyere revisjon av dette kortet som skal ha en mye lavere feilprosent. Send over nåverende adresse og kontaktinformasjon så legger jeg en bestilling. Ha en fortsatt fin dag!" Gjett om jeg sendte over postadressen min! Da er bare spørsmålet; Hva gjør jeg for å hindre at grafikkortet ryker for 4. gang? Noen tips jeg burde sjekke???????? Endret 14. august 2006 av langeballer Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Erh... et spm. Produseres det Radeon9800Pro kort i det hele tatt i dag? Mener de var tatt ut av produksjon for et par år siden. Det du burde "sjekke" er varmen i kabinettet, da jeg tror FIFA stresser minnet en del virker det som. Jeg tviler på om det er PSU, andre spill går/gikk vel greit før FIFA? Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 har du opplevd noen ustabilitet? i så fall så kan d være strømforsyninga tror jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå