cravenn Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei! Jeg fikk Zalman CNPS9500LED i posten i går, og pakken er åpnet. Det fulgte blant annet med en Fan Mate, og jeg lurer på hva dette er. Kom gjerne med tips til hvordan jeg skal sette den inn også, og om det er veldig nødvendig å ha antistatisk armbånd. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Fan mate er en liten viftekontroller, hvor du kan stille hastigheten på viften ettersom hvor mye kjøling/støy du trenger. Bare koble den ene kontakten fra fan mate på hovedkortets vifte uttak, og den andre inn i vifta, og til slutt den store avlange kontakten inn i fanmate. Du må ikke bruke denne fanmate om du ikke ønsker. Bruk av Antistatisk armbånd er bare en fordel uansett hva man gjør inne i kassa. Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Så Fan Mate er altså ikke påkrevd, viften fungerer uten det? Da tenker jeg at jeg kjøper et antistatisk armbånd på Clas Ohlson i morgen. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 fikk svar..... som sesteen rett og slett for o regulere vifte. mindre støy er alltid bra Lenke til kommentar
kjekay Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Noen som vet om en slik zalman kjøler duger greit på en Core 2 Duo E6600 ? Bestilte den nemlig da jeg kjøpte core 2 duo i bulk version.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Er ikke intel Core2 LGA775? Er den det så er den en av de beste luftkjølerene du kan ha på den prosessoren. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har også store planer om å bruke CNPS9500 på Core 2. Håper bare den får plass på Gigabyte 965P DS4 hovedkortet mitt... Lenke til kommentar
tevil Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har denne viften. FanMate er genialt hvis du vil kjøre ned hastigheten på viften. Den er lydløs på laveste nivå, og lager litt støy på alt over ca 2000rpm. Nå er man jo blitt allergisk mot støy, så det høyeste nivået er vel ikke akkurat bråkete, men når alt annet ikke lager støy så er cpu-vifta den verste når den er på høyeste hastighet. Kan du poste temperaturen du får på cpu-en etter installasjon? Og hvilken socket og cpu du har. Fint med sammenligningsgrunnlag. Min er nemlig veldig høy. (56 grader, s754, AMD3200+) T-Evil Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Joda, som den nuben jeg er fikk jeg ikke montert kjøleren. Tok nettopp en prat med oysfaerg, som sa at man bør ta ut hovedkort o.l. før man begynner på noe sånt. Det visste ikke jeg, så kjøleren er ikke koblet til, men jeg fikk da tatt på kjølepasta. Så nå har temperaturen gått ned fra 60 til ca. 45 grader Celsuis, selvom det er den gamle kjøleren som sitter i. Det er Intel Pentium 4 Northwood 2.6 GHz på Socket 478. Prøver sikkert igjen med å ta ut hovedkortet etc. en annen dag. Føler meg uansett litt ubrukelig etter denne situasjonen. Endret 14. august 2006 av Craves Lenke til kommentar
tevil Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 jaja. Greit med socket 754 da. La kabinettet på siden så den ramma som ligger på baksida av HK ikke gikk ut av posisjon, og bare skrudde inn zalman i det eksisterende hølet. Men det er sabla trangt å skru inn de skruene. Skrujernet tar liksom i kanten av kjøleren. Skummelt med spisse gjenstander og plenty av kondensatorere og slikt hvis man glipper. Jeg har nok sikkert bommet med kjølepastaen eller noe sånt. Temp etter 5 timer med småbruk er rundt 58grader. Får vel demontere og prøve på nytt... Den fan-maten, by the way, dro jeg bare ut av kabinettet i en PCI-slot-hull og festet med dobbeltsidig tape. (Type fotografi-tape). Ville ikke bruke den padden som fulgte med fordi den sikkert ville sittet så godt fast og lagd stygge merker i mitt vakre kabinett hvis jeg skulle fjerne den igjen på et eller annet tidspunkt. Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Ja, den Fan Mate'n, hvor skal kontaken fra den festes? 6-pin "dingsen" skal festes på Fan Mate'n, men hva med de to andre ledningene? Edit: Temperaturen ligger nå på stabilt 55. Endret 14. august 2006 av Craves Lenke til kommentar
tevil Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Ja, den Fan Mate'n, hvor skal kontaken fra den festes?6-pin "dingsen" skal festes på Fan Mate'n, men hva med de to andre ledningene? Edit: Temperaturen ligger nå på stabilt 55. 6675648[/snapback] Den ene, som passer i HK, skal i hovedkortet sin vifteplass. Denne er som regel rett ved siden av cpu-en. I forgreningen finner du den andre kontakten så setter du den hvite kontakten fra viften. Den passer bare ett sted... Zalman sin hjemmeside. Bla litt ned, på venstre side, under menyen "controllers". Fan Mate2 er ditt produkt. Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Takk for hjelpen, men et spørsmål til; Jeg har tenkt til å kjøpe ny maskin, da med Core 2 Duo. Passer Zalman CNPS9500LED på Intel Conroe E6600? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har faktist testat precis den kombinationen. Funkar kanon. Går även fint att överklocka C2D med den kylaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå