TheDarkListener Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Prøv å spille på en kald og hard kunstgress bane uten undervarme med is og litt snø på. Helt umulig å bruke fotballsko på det underlaget, da er grussko/kunstgress sko det beste valget. 6679413[/snapback] Har spilt på kunstgressbaner med undervarme som har 5cm is over hele. Kan ikke si at grussko hjelper da. Akkuratt da tror jeg F50 med metall under hjelper bedre. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 +F50 fungerer bra på kunstgress de.. Jeg bruker røde Tunit på kunstgress med HardGround knottene! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Prøv å spille på en kald og hard kunstgress bane uten undervarme med is og litt snø på. Helt umulig å bruke fotballsko på det underlaget, da er grussko/kunstgress sko det beste valget. 6679413[/snapback] Har spilt på kunstgressbaner med undervarme som har 5cm is over hele. Kan ikke si at grussko hjelper da. Akkuratt da tror jeg F50 med metall under hjelper bedre. 6679517[/snapback] Nå snakket jeg om baner uten undervarme da. Er en stor forskjell der. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 F50+ var den store nyheten ifjor sommer. Da kostet de rundt 1500,- og da fikk du gjerne med ekstra såler. I år så er "byggesettet" den store nyheten. Nå får du F50+ til 750,-. En grei pris vil jeg si. Har flere lagkamerater med Tunit modellen, og de har en tendes til å miste en knott, og det på samme sted. Skal du spille mye på kunstgress så foreslår jeg grussko varianten av Tunit istedenfor. 6670589[/snapback] Det at de mister knotter er deres helt egen feil! Om du skrur inn knottene riktig, og ikke drar til før du vet de sitter så sitter knottene like bra som alt annet.. MAnge har en tendens til å være utolmodige, og ødelege "gjengene" i sålen, og dermed mister de knotter.. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Prøv å spille på en kald og hard kunstgress bane uten undervarme med is og litt snø på. Helt umulig å bruke fotballsko på det underlaget, da er grussko/kunstgress sko det beste valget. 6679413[/snapback] Det var vel litt "useriøst"? Greit, på vintern er kanskje grussko det beste, men på våren/sommern/tidlig høst er jeg i den formening at store knotter er det aller beste. Og til ball, synes jeg Fevernova ballene som ble brukt i VM 02, er noe av det beste som er laget. Teamgeist funker også, men de blir ofte "slapp", og må pumpes relativt ofte, slik jeg har opplevd det. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 F50+ var den store nyheten ifjor sommer. Da kostet de rundt 1500,- og da fikk du gjerne med ekstra såler. I år så er "byggesettet" den store nyheten. Nå får du F50+ til 750,-. En grei pris vil jeg si. Har flere lagkamerater med Tunit modellen, og de har en tendes til å miste en knott, og det på samme sted. Skal du spille mye på kunstgress så foreslår jeg grussko varianten av Tunit istedenfor. 6670589[/snapback] Det at de mister knotter er deres helt egen feil! Om du skrur inn knottene riktig, og ikke drar til før du vet de sitter så sitter knottene like bra som alt annet.. MAnge har en tendens til å være utolmodige, og ødelege "gjengene" i sålen, og dermed mister de knotter.. 6680437[/snapback] Dobbelpost, men uansett. Det er ikke nødvendigvis vår egen feil. Greit, knottene skal skrues ordentlig, og skal skrues til før hver gang de skal brukes, men de kan fortsatt løsne.. Jeg har med den skrutingen og skrur på før hver kamp, men de kan fortsatt løsne underveis, og du kan liksom ikke gå av banen for å stramme knottene. Nei, Predator Absolute Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Har aldri skjedd meg.. Om dette skjer, er det noe galt med gjengene på sålene, og de må byttes.. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Har aldri skjedd meg.. Om dette skjer, er det noe galt med gjengene på sålene, og de må byttes.. 6681514[/snapback] Det er godt mulig at det er gjengene det er noe galt med. Men, det står jo at de skal strammes før hver gang de brukes, og det er jo en grunn til det. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Klart det, men da skal ikke knottene falle av.. Jeg strammer kanskje en gang i uka jeg.. Ikke for hver gang jeg trener/spiller kamp.. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 F50+ var den store nyheten ifjor sommer. Da kostet de rundt 1500,- og da fikk du gjerne med ekstra såler. I år så er "byggesettet" den store nyheten. Nå får du F50+ til 750,-. En grei pris vil jeg si. Har flere lagkamerater med Tunit modellen, og de har en tendes til å miste en knott, og det på samme sted. Skal du spille mye på kunstgress så foreslår jeg grussko varianten av Tunit istedenfor. 6670589[/snapback] Det at de mister knotter er deres helt egen feil! Om du skrur inn knottene riktig, og ikke drar til før du vet de sitter så sitter knottene like bra som alt annet.. MAnge har en tendens til å være utolmodige, og ødelege "gjengene" i sålen, og dermed mister de knotter.. 6680437[/snapback] Tro meg, dette sjer uansett hvor hardt du skrur inn knottene.. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Klart det, men da skal ikke knottene falle av.. Jeg strammer kanskje en gang i uka jeg.. Ikke for hver gang jeg trener/spiller kamp.. 6681688[/snapback] Har du de "gamle" tunit, eller de oppdaterte skoene? Jeg har de gamle, og jeg har problemer med knottene. Kanskje de nye ikke har det? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) De gamle tunitskoene ble levert med knotter som inneholdt et svakt metall i gjengene, de nye bruker samme som sitter i sålen. Det var et problem før, det er ikke det nå hvis du skrur knottene inn med fingrene og bare strammer med nøkkelen. Prøv å spille på en kald og hard kunstgress bane uten undervarme med is og litt snø på. Helt umulig å bruke fotballsko på det underlaget, da er grussko/kunstgress sko det beste valget. 6679413[/snapback] Har spilt på kunstgressbaner med undervarme som har 5cm is over hele. Kan ikke si at grussko hjelper da. Akkuratt da tror jeg F50 med metall under hjelper bedre. 6679517[/snapback] Nå snakket jeg om baner uten undervarme da. Er en stor forskjell der. 6680375[/snapback] Jeg snakker om en bane med undervarme, men som av økonomiske grunner ikke var oppvarmet. Undervarme funker såpass bra at det legger seg ikke 5cm is med det på, men ja, er det godt under 0*C vil nok isen bli så hard at med metallknotter stiller du i skøyteklassen. Sant det. Endret 15. august 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Klart det, men da skal ikke knottene falle av.. Jeg strammer kanskje en gang i uka jeg.. Ikke for hver gang jeg trener/spiller kamp.. 6681688[/snapback] Har du de "gamle" tunit, eller de oppdaterte skoene? Jeg har de gamle, og jeg har problemer med knottene. Kanskje de nye ikke har det? 6682056[/snapback] Har du problemer med de gamle? Bruker du skruknotter da, eller? Jeg snakker om +F50 Tunit, altså årets modell ! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Les hva jeg skrev i posten over. De gamle, altså første generasjon av årets modell. Brukte faktisk tunitene på grus i går, med HG ble grepet godt nok og det fungerte veldig bra. Har en misstanke om at det ikke er helt bra for ryggen da. Endret 16. august 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 HG er jo beregnet på grus/hardt underlag.. Så tror ryggen bør holde Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 HG er jo beregnet på grus/hardt underlag.. Så tror ryggen bør holde 6685672[/snapback] Den holder enda den, men dempingen osv er litt i hardeste laget, i forhold til f.eks Nike Air. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Klart det, men da skal ikke knottene falle av.. Jeg strammer kanskje en gang i uka jeg.. Ikke for hver gang jeg trener/spiller kamp.. 6681688[/snapback] Har du de "gamle" tunit, eller de oppdaterte skoene? Jeg har de gamle, og jeg har problemer med knottene. Kanskje de nye ikke har det? 6682056[/snapback] Har du problemer med de gamle? Bruker du skruknotter da, eller? Jeg snakker om +F50 Tunit, altså årets modell ! 6682466[/snapback] Joda, men det er en "oppgradert" versjon også, etter at det ble funnet ut noen feil av no slag.. Så, jeg prater også om Tunit, men den gamle versjonen. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Åja, sorry.. Det viste jeg ikke! Jeg kjøpte mine for bare noen uker siden , så jeg snakker sikkert om de nyeste! Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Åja, sorry.. Det viste jeg ikke! Jeg kjøpte mine for bare noen uker siden , så jeg snakker sikkert om de nyeste! 6685922[/snapback] Yes. Tar jeg ikke helt feil var grunnen til at de oppgraderte skoene nettopp dette med knottene. Mener å ha lest det.. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Okei, da er det ikke rart folk har problemer, hehe.. Jeg har hvertfall ikke merket noe, og er storfornøyd med mine Tunit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå