grendel Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Kassa mi(1.7GHZ, 512MB, GF3, ABIT BL7, 80GB HD) Starter ikke. Jeg skulle sjekke boot disken fore feil fordi det hakka i Battlefield 1942, kjørte WD sitt diagnose prog. Programmet fant feil på disken, og rettet den. Etter å ha kjørt testen vil XP sjekke disken (scandisk). Når den er ferdig med det, og ikke funet noen feil, så kommer den ikke videre. Jeg forsøkte å starte safemodus, stanser, og kommer ikke videre. Det som er rart er at etter at scandisk er utført, så finner diagnose progget ny feil, og retter den. Når jeg kjører enten quick test, eller extended test, så står det at det ikke er fler feil. Men så, enten jeg kjører scandisk, eller velger å ikke kjøre den, så stopper det. Jeg skulle akkurat til å installere XP på nytt, p.g.a oppgradering, og trenger bare å få kopiert ca 14GB med stuff fra boot disk til en annen disk. Filsystemet er NTFS, så jeg kommer ikke inn i dos. Er det noen måte å tvinge XP til å starte, slik at jeg får kopiert de filene? takker og bukker for svar Desperat Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Nei. Sett disken inn i en annen maskin som kjører Win2k eller XP, og kopier på den måten.. evt. legg inn Win98 på en ledig partisjon, start opp, gå på nettet og finn deg en filbrowser som funker på NTFS. Vet de finnes, hadde en selv en gang.. som funka på 98 og ME. Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Kan du si; FORMATER? Ville kanskje prøvd å kjøre en repair fra XP CDen først da men... Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Kan høres ut som om disken din er defekt. Men det enkleste er å koble den til en annen PC som slave og kopiere via den. Ellers hvis du har 2 disker på maskinen din så kan du alltids lage en boot disk og kopiere via dos, selv om dette kan være mer "tidkrevende". Lenke til kommentar
Star Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Enig med det.. Men du kan jo ta DOS linje fra WinXP cd`n. Automatisk boot tror jeg det heter eller noe. Det er helt ok og du kan kopiere til en annen disk, det desidert letteste er jo 2 harddisker, med en annen med win98 eller 2000 (me) Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Prøv å installer XP på nytt. Boot fra CDn. Velg upgrade eller installer i stasjonen/mappen du har XP i nå (C:WINDOWS) Dette har funket som kriseløsning på krasjet XP for meg. Hvis ikke dette funker er nok disken din ødelagt ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå