EC Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Vi har laget en liten "verktøykiste" på Overklokking.no der vi vil legge ut diverse kalkulatorer og tabeller. Du finner den her. Vær så god! :smile: Lenke til kommentar
umy Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 veeeldig hendig da jeg har et prosjekt om overklokking/kjøling denne uka =D Lenke til kommentar
CFD Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Likte Spess den Tempratur målern som vi kunne regne over fra *C til F. Er ikke så vanskelig og gjøre dette i hodet,men når man skummer igjennom en kjøler test som er skrevet i USA så gidder man ikke det og bare leser hva Anmeldern sier. Kelvin er vell litt bortkasta? Ingen som virkelig bruker den vell.. ? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Veldig greit med en slik sak, bra! :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Kanskje en desibelkalkulator også hadde vært nyttig? dB fordobling/økning spørsmål, antall vifter osv (du har t.o.m. svart i overnevnte post, yummy) Lenke til kommentar
erl Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Joda, en dB kalkulator har vi tenkt på, samt en kalkulator av tabellen "Omregningstabell for vifter". Sistnevnte er jeg akkurat ferdig med å scripte :smile: , skal bare fikse noen småting på den i morgen. Deretter skal jeg ta en titt på en dB kalkulator. Lenke til kommentar
EC Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Decibelkalkulator er lagt ut - i alle fall for vifter med likt antall. Regner med at en mer omfattende kommer om vi finner en god formel for det, slik at dere kan legge sammen flere forskjellige Decibelverdier. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Glimrende, dette blir nyttig. Takk skal dere ha :smile: Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Kjekk sak! Yummy, sjekk PM Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Meget artig sak det derre der :smile: Meget bra jobb. Thanx ok.no Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg fikk ikke opp en dritt her, men får vel gå hjem og sjekke etterpå, da... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 CFD: Kelvin er brukt en del til vitenskapelige saker. Programmer av den typen her er forøvrig sabla kjekt å ha lagt inn på kalkulatoren :smile: Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Kelvin er vel neppe interessant for såvidt - men det var nå bare en ekstra setning i scriptet, så hvorfor ikke? :smile: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Kelvin kan virke uinteressant, helt til du finner en side/artikkel der kelvin er brukt, og du har et veldig stort behov for å overføre dette til celsius, som du skjønner noe av selv. Har hatt bruk for en omregner av den typen mange ganger. Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Omregning fra Kelvin til Celsius er nå uhyre enkelt da. Du trekker fra 273, så har du svaret eksakt. Fra Celsius til Kelvin legger du til 273. Null grader Celsius er lik 273 Kelvin. Fahrenheit er litt mer bitchete. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 En tempratur angitt i F finnes i C ved å trekke fra 32 og multiplisere med 5/9. En tempratur angitt i C finnes i F ved å multiplisere med 9/5 og legge til 32. Såre enkelt Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 klart alle gjør om F til C og vice versa i hodet angående "verktøykassa": hvorfor ikke slenge ut varmeledningstabeller, ohms lov og andre ting som typisk står i et lite fysikk hefte? Sikkert mange som kunne hatt bruk for det :smile: btw flott tiltak dette ok.no Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Kjempefint tilskudd til en fra før av glimrende site! La nå endelig ballen rulle, og lytt gjerne til forslaget fra Anders L! Noen og hver kan vel ha behov for formler og definisjoner, relatért til vår PC-forskende hverdag vil jeg tro? Stå på! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 20:17, skrev Anders Leipsland:klart alle gjør om F til C og vice versa i hodet angående "verktøykassa": hvorfor ikke slenge ut varmeledningstabeller, ohms lov og andre ting som typisk står i et lite fysikk hefte? Sikkert mange som kunne hatt bruk for det :smile:btw flott tiltak dette ok.no Selvfølgelig! :razz: Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg kikker innom denne siden, så alle forslag vil bli med (trur eg da). Men jeg skal også sette opp eksempler på de formlene som er aktuelle, og siden jeg driver med å utvikle en webshop (prosjekt på skolen) har jeg ikke så god tid. Men det kommer. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå