Gå til innhold

"Verktøykiste" på Overklokking.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte Spess den Tempratur målern som vi kunne regne over fra *C til F.

Er ikke så vanskelig og gjøre dette i hodet,men når man skummer igjennom en kjøler test som er skrevet i USA så gidder man ikke det og bare leser hva Anmeldern sier.

Kelvin er vell litt bortkasta?

Ingen som virkelig bruker den vell.. ?

Lenke til kommentar

Joda, en dB kalkulator har vi tenkt på, samt en kalkulator av tabellen "Omregningstabell for vifter".

Sistnevnte er jeg akkurat ferdig med å scripte :smile: , skal bare fikse noen småting på den i morgen.

Deretter skal jeg ta en titt på en dB kalkulator.

Lenke til kommentar

Omregning fra Kelvin til Celsius er nå uhyre enkelt da. Du trekker fra 273, så har du svaret eksakt. Fra Celsius til Kelvin legger du til 273. Null grader Celsius er lik 273 Kelvin.

Fahrenheit er litt mer bitchete.

Lenke til kommentar

Kjempefint tilskudd til en fra før av glimrende site!

La nå endelig ballen rulle, og lytt gjerne til forslaget fra Anders L! Noen og hver kan vel ha behov for formler og definisjoner, relatért til vår PC-forskende hverdag vil jeg tro?

Stå på! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 20:17, skrev Anders Leipsland:

klart alle gjør om F til C og vice versa i hodet
:roll:

angående "verktøykassa": hvorfor ikke slenge ut varmeledningstabeller, ohms lov og andre ting som typisk står i et lite fysikk hefte? Sikkert mange som kunne hatt bruk for det :smile:

btw flott tiltak dette ok.no

Selvfølgelig! :razz:

Lenke til kommentar

Jeg kikker innom denne siden, så alle forslag vil bli med (trur eg da). Men jeg skal også sette opp eksempler på de formlene som er aktuelle, og siden jeg driver med å utvikle en webshop (prosjekt på skolen) har jeg ikke så god tid. Men det kommer. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...