unleashed Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei=) Nå har det seg sånn, at jeg har kjøpt meg en sata disk av denne typen her fra før av har jeg en Seagate 7200 RPM 80GB hard disk . OG jeg har dette hoverkortet ( som støtter sata 1 IKKE sata 2 ) Mitt spm er, blir windows/ pc'n generelt mye raskere og av å bruce SATA disk til og ha operativsystem på? eller kan jeg bare bruke den IDE disken jeg har? Noen som har erfaringer eller har peil på dette? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 ingen disker klarer å makse sata 1....normalt sett...kunn eventuelt ved burst overføring fra cashen til harddisken.. Det er viktigere å velge rett disk. Større cash er som regel en fordel og god tetthet på platene er også viktig. optimalt sett er det rotasjonshastigheten som innvirker mest på en os disk. kjapp aksess er alfa og omega. Raptor diskene opperere på 10k rpm og vel de beste os diskene for oss vanlige brukere. bruker selv en seagate 7200.10 disk med en liten partisjon på 50 gig til operativ systemet. Med dine disker vill jeg anbefale å bruke SATA disken og partisjonere denne i 2 partisjoner en liten for OS og resten til lagring. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 ja, det kan du gjøre i pakken med den sata disken skal det følge med en "jumper" som du kan deaktivere sata2 og få den til å bruke sata1, så skal det funke Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 så, da kan jeg bruke den 80 GB disken til å pakke full av filmer feks? så formatere jeg SATA disken 50 gb for OS, 200 gb til alt mulig annet bajs.. ? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 yepp. slik ville jeg gjort det ( har gjort det med 320gigen min) , 50 gig til OS og programmvare innstallasjon, spill osv, resten til en partisjon for lagring av film, musikk, dokumenter osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå