dravisher Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Heisan. Lurer på følgende: Er det mulig for meg å kjøpe 1 stk. 750 GB disk nå, for så å kjøpe 2 nye disker senere, sammen med denne kontrolleren (støtter "OCE (Online Capacity Expansion)" og "ORLM (Online RAID Level Migration)"), for så å sette opp et RAID 5 uten å måtte formatere / miste data på den ene 750 GB disken jeg hadde fra før? Det virker slik på meg, siden OCE og ORLM kan f.eks. oppdatere fra 2 disker med striping til 3 disker med RAID 5, men jeg lurer på om noen her vet helt sikkert at det vil funke i tilfellet jeg beskriver? Jeg lurer også på hvor mange disker man kan ha i et RAID 5 med en slik kontroller? Når begynner ytelsen å gå drastisk ned osv? Og en siste ting, denne kontrolleren vil vel kunne fungere i den ene PCI-E x16 porten på alle SLI hovedkort? Dvs. SLI hovedkortene bruker vel ikke en "spesiell" versjon av PCI-E standarden? Takker for svar Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Gir denne en liten *bump* (), og slenger til et spørsmål til: Er det mulig å først bruke NVRAID på et Asus A8N32-SLI Deluxe opp til 4 disker (RAID 5 vi snakker om her), for så å kjøpe en dedikert 8-ports kontroller? Dvs. vil den nye 8-ports kontrolleren gjenkjenne NVRAID sitt oppsett, eller er dette problematisk? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 NVRAID støtter ikke RAID-5. Uansett vil ikke et RAID-sett satt opp i NVRAID virke om du flytter det til en annen kontroller. Vet ikke noe om den andre kontrolleren du snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå