Lifeform Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Visste ikke helt hvor jeg skulle plasserere denne meldingen, men er det noen som har snøring på hvordan vi kan dele en parabol med mange kanaler på mange rom her i kollektivet vårt? Ser for meg å kjøpe inn en la an boks som automatisk tuner inn alle kanalene og fordeler de et sekundert coax-nett som deler ut alle kanalene til vanlige TV'er uten tuner. Noen som kjenner til noe rimelig sånt system? Blir enten dette eller kjøpe kabel TV, men parabol er nå så billig at det er kjedelig å gå glipp av en bråte med kanaler om denne "magien" lar seg suse i gang... Endret 13. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Man må vell ha ett stk. hode og ett stk tuner pr. TV for at det skal fungere bra. Denne tråden hører nok bedre hjemme i forumets Video kategori. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Man må vell ha ett stk. hode og ett stk tuner pr. TV for at det skal fungere bra.Denne tråden hører nok bedre hjemme i forumets Video kategori. 6666096[/snapback] Nei, tviler på det, men ok. Da er den flytta over... Endret 13. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Du må vel ha en tuner til hver tv. Og dermed ha hoder på parabolen til hver tuner. Det finnes dog "dobbel hoder" der 2 tunere deler det ene hodet. Men, så kommer det store problemet.. du må ha programkortet til hver og en av tunerene, men om du kan sette opp Dreambox tunere istedenfor vanlige, kan du jo dele opptil 4 stk på hvert kort (eller flere, husker ikke i hodet). Dette gjøres da over vanlig LAN, da Dreambox'en har nettverkskort. Men da blir det hele rimelig dyrt. Det er jo en grense på hvor mange hoder du kan ha på 1 parabol, samtidig som du sikkert må ut med flere tusen for alle tunerne. Det systemet du snakker om tror jeg ikke finnes for den vanlige mannen i gata heller. Og i kabel nett, bruker de vel en tuner for hver kanal (de analoge). Så setter de en converter på disse, og legger de ut i nettene sine. Dermed tror jeg den enkleste løsningen for deg hadde vært standard kabel-tv. Bare kjøre en splitter på hovedkabelen. Evt. legge på noen forsterkere. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Det systemet du snakker om tror jeg ikke finnes for den vanlige mannen i gata heller. Og i kabel nett, bruker de vel en tuner for hver kanal (de analoge). Så setter de en converter på disse, og legger de ut i nettene sine. Du traff nok spikeren på hodet der Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Det systemet du snakker om tror jeg ikke finnes for den vanlige mannen i gata heller. Og i kabel nett, bruker de vel en tuner for hver kanal (de analoge). Så setter de en converter på disse, og legger de ut i nettene sine. Du traff nok spikeren på hodet der 6667736[/snapback] Hei igjen, Beklager tregt svar...! Ang. overstående så: jepp! Dette stemmer. Prata med et lokalt TV og antennefirma her som påstod at jeg trengte en switch eller et-la-ant crap for HVER og en av kanalene og at dette kom til å bli helt vanvittig grisedyrt.... Vet ikke om han sa dette bare for å skremme meg vekk fra tanken om å lage mitt eget kabel TV, men han sa nå dette ihvertfall. Sikkert en del sat-firmaer som ønsker å skremme vekk kundene på denne måten... Endret 26. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det systemet du snakker om tror jeg ikke finnes for den vanlige mannen i gata heller. 6666912[/snapback] Jo, men det er ikke noe folk roper ut til alle og en hver om hvordan gjøres. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 kanskje jeg har bommet litt, men er det ikke akkurat det denne guiden handler om? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=645901 Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Bare at her kom det frem ulovlige metoder, som fortsatt ingen av moderatorene har fjernet. Det venter første mann som blir tatt for dette 500.000 kroner i bot. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ok.... så det trådstarter i denne tråden har/skal gjøre er ulovlig, mens den jeg linket til var lovlig? ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå