trrunde Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Har domene som jeg har fått på web10.nu, på dns records kan jeg legge inn egne verdier der, men på serveren min hjemme har jeg dynamisk ip, derfor bruker jeg dyndns slik at ip-en blir oppdatert mot dyndns domenet, men hvordan kan jeg legge inn ett dns record i web10 kontrollpanelet slik at det peker mot ett annet domene i stedenfor en ip? hvilken type skal det være? når jeg peker mot en ip bruker jeg type A Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Vet ikke hvordan det er på web10.nu, men vanligvis kalles det CNAME. Det er bare underdomener som kan lenkes med CNAME, f.eks. www.example.com, men ikke example.com. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) har lest litt og det virker som at det er cname jeg skal bruke ja, men jeg får bare feilmld når jeg prøver å sette type CNAME Edit: her er feilmld: localname:"test", type:"CNAME", MXPRI:"0", target:"vg.no" Error: pattern mismatch on target - update failed Endret 13. august 2006 av trrunde Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Har enda ett spm, er noe prioritetsgreier også der, hva betyr disse, ser på det som er oppsatt fra web10.nu har @ prioritet 10 men de fleste andre har prioritet 0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå