enfo Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 For et par dager siden fikk jeg opp en melding i et internet explorer vindu. Det sa at pcen min hadde blitt infisert av et sebwar-virus eller noe sånt. Der var det vedagt en link til en side og jeg fikk beskjed om å laste ned et program derfra. Siden dette kom i nettopp et explorer vindu, og ikke en meldingsboks, lastet jeg ikke ned noe og trykket ikke på linken. Jeg kjørte en virus- og spywarescan med Trend Micro PC-cillin, men fant ingenting. Har også fått melding om at jeg kan ha en trojansk hest virus på pcen via et annet internet explorer popup vindu. Spørsmålet er som følger; Ville antivirus/spyware – programmet mitt funnet viruset? Kreves det et annet program for å finne det/fjerne det? Er ikke hensikten til en såkalt trojansk hest å hente informasjon fra brukeren? Vil det i så fall være mulig om en har brannmur? Kan jeg stole på at jeg har et virus på maskinen når meldingen om det kommer i et internet explorer-vindu, eller er det mest sannsynelig bare oppspinn for å få meg til å laste ned programmet? Kan dere anbefale noen programmer som vil fjerne trojanske hester og slike sebwar-virus? Det ble ganske mange spørsmål, men jeg håper å få svar på de fleste ihvertfall. På forhånd takk Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Når meldingen kommer opp i IE, er det nok ikke et reelt problem. Disse meldingene er reklamepopups. Du kan prøve å laste ned ewido fra free.grisoft.com og scan med det. Ta også å slette midlertidige internettfiler. Lenke til kommentar
enfo Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Ok. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 For et par dager siden fikk jeg opp en melding i et internet explorer vindu. Det sa at pcen min hadde blitt infisert av et sebwar-virus eller noe sånt. Der var det vedagt en link til en side og jeg fikk beskjed om å laste ned et program derfra. Siden dette kom i nettopp et explorer vindu, og ikke en meldingsboks, lastet jeg ikke ned noe og trykket ikke på linken. Jeg kjørte en virus- og spywarescan med Trend Micro PC-cillin, men fant ingenting. Har også fått melding om at jeg kan ha en trojansk hest virus på pcen via et annet internet explorer popup vindu. Spørsmålet er som følger; Ville antivirus/spyware – programmet mitt funnet viruset? Kreves det et annet program for å finne det/fjerne det? Er ikke hensikten til en såkalt trojansk hest å hente informasjon fra brukeren? Vil det i så fall være mulig om en har brannmur? Kan jeg stole på at jeg har et virus på maskinen når meldingen om det kommer i et internet explorer-vindu, eller er det mest sannsynelig bare oppspinn for å få meg til å laste ned programmet? Kan dere anbefale noen programmer som vil fjerne trojanske hester og slike sebwar-virus? Det ble ganske mange spørsmål, men jeg håper å få svar på de fleste ihvertfall. På forhånd takk 6665759[/snapback] www.avast.com Gratis og fjerner det meste Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Ok. Hvordan gjør jeg det? 6665835[/snapback] Slette tempfiler: Start ->Kontrollpanel -> Alternativer for internett. Der får du valget om å slette disse filene. Installer ewido, oppdater og kjør en full systemscan og slett alt den finner. Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Bare for å svare raskt på selve topicen: Anbefaler virusprogrammet: NOD32. Veldig lett, rask og forholdsvis "ukjent" program for virusene. Har fungert utmerket for meg. Elsker det programmet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Dette er nok ikke et virus problem (som norbat også ser). Ad-aware, Spybot og Ccleaner er en god kombinasjon å bruke for å renske opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå