zZzZz Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 I sommer kjøpte vi oss ny pc, og vi kobla den i lag med den gamle pc-en. Vi fikk det ikke til da, men etter hvert viste det seg at vi hadde fått feil tp-kabel, så vi krysskobla den, og da virket det. Men det er veldig sjeldent at det virker, og de to siste ukene har det ikke virket i det hele tatt. Den ene maskinen kjører Win98, og den andre WinXP. I XP står det at den lokale tilkoblingen er aktivert, og det lyser grønt i begge nettverkskortene. Jeg lurer fryktelig på hva dette kan være, og setter pris på hjelp, for nettverk er vel til for å brukes, ikke sant? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er den kontakten dere lagde ordntli? Har dere prøvd med en annen kryssa kabel? (er begge pc'ene på? :smile:) Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 1) jeg tror da at dn kryssinga ble ordentlig, ja. Vi fikk elektriker til å gjøre det for oss. Han sa at det var lenge siden han hadde gjort det, men allikevel, det virka jo i begynnelsen i hvertfall. 2) Ja, begge maskinene står på. Når den gamle står av, så står det at lokal tilkobling er koblet fra i WinXP. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Prøv alikevel å bytte kabelen, det kan være et brudd på denne. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 kan jo alltids prøve, men spørs om jeg finner en nabo e.l. med 15m kabel:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå