Gå til innhold

ny harddisk, hva gjør jeg?


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kloninga går fint i Windows, men når du skal aktivere en klone på en harddisk, må du bruke cd'n og boote med den. Noe jeg syntes er veldig tungvint. Det tar en del tid å boote fra cd, du kan regne med 5 min. (Brukte Ghost 9.0 før, nå bruker jeg 10.0, som er ENDA treigere.. Men det funker! smile.gif

Selve klonings prosedyren burde du klare uten hjelp.

Men aktiveringen av en klone på en harddisk er litt komplisert...

Si ifra om du trenger hjelp med den!

 

okei.. henter disken enten i morgen eller på fredag..

 

men boote fra cd? hvilken cd? en jeg lager? norton Ghost Cd'n? forklar litt nærmere.. har aldrig gjort noe sånt før. :ermm:

 

 

:)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Kloninga går fint i Windows, men når du skal aktivere en klone på en harddisk, må du bruke cd'n og boote med den. Noe jeg syntes er veldig tungvint. Det tar en del tid å boote fra cd, du kan regne med 5 min. (Brukte Ghost 9.0 før, nå bruker jeg 10.0, som er ENDA treigere.. Men det funker! smile.gif

Selve klonings prosedyren burde du klare uten hjelp.

Men aktiveringen av en klone på en harddisk er litt komplisert...

Si ifra om du trenger hjelp med den!

 

okei.. henter disken enten i morgen eller på fredag..

 

men boote fra cd? hvilken cd? en jeg lager? norton Ghost Cd'n? forklar litt nærmere.. har aldrig gjort noe sånt før. :ermm:

 

 

:)

6685521[/snapback]

Åjah! Beklager! :) Ghost cd'n ja! :)

Lenke til kommentar

da var Seagate disken i hus..

 

kobla bare til den, og den vises i windows med en gang.. ikke værst..

 

men stusser over en ting..

 

På Samsung Disken står det:

 

If Your S-ATA Controller or Motherboard cannot support S-ATA 3GB/S, change jumper pin setting with reference to the above picture.

og på seagaten så står det noe om jumper block..

 

har mitt hovedkort støtte for 3GB/S? har A8N32 SLI Deluxe..

 

 

og når det gjelder slave/master. fins ikke det på S-ATA disker? hvor skal jeg velge hvilken disk pc'n skal boote fra når jeg har klona diskene??

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Tja, Ghost 9 og 10 er jo laget for 'tanta di', altså at det skal være enkelt å bruke. Men det forutsetter jo at det svært kompliserte systemet fungerer.

 

Som nevnt så bruker jeg bare Ghost 2003, Det er svært enkelt og greitt å bruke, hvis man ikke er 'allergisk' mot DOS programmer.

Lenke til kommentar

Men hva gjør jeg nå?

 

 

Nå er disken klona.. prøvde å starte opp kun med seagate disken, men skjermen ble bare svart..

 

Noen som kan forklare hva jeg gjør nå?

 

 

og hvordan får jeg gjort om den nye disken fra f: til c:? altså da jeg har fått boota opp med den nye?

 

HJELP

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Kloninga går fint i Windows, men når du skal aktivere en klone på en harddisk, må du bruke cd'n og boote med den. Noe jeg syntes er veldig tungvint. Det tar en del tid å boote fra cd, du kan regne med 5 min. (Brukte Ghost 9.0 før, nå bruker jeg 10.0, som er ENDA treigere.. Men det funker! smile.gif

Selve klonings prosedyren burde du klare uten hjelp.

Men aktiveringen av en klone på en harddisk er litt komplisert...

Si ifra om du trenger hjelp med den!

 

ja, trenger hjelp :ermm:

 

i manualen står det bare att jeg skal koble ut den gamle harddisken når jeg har klona ferdig, sette den nye som master (som ikke gjelder meg siden jeg har s-ata) og så skal pc'n boote med den nye harddisken..

 

men det gjør den ikke.. oppstarts bilde kommer opp, altså det bilde som kommer med en gang du starter opp.. så blir skjermen bare svart..

 

har også prøvd og boote fra Norton Ghost Cd'n, men da skjer det ingenting..

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Boot fra cdn, velg recover my computer og følg instrusjonene.

Skjer det ingenting når du booter sier du? Forklar.. Hvis ikke cden klarer å boote så har du et problem..

 

Det er så vanskelig å forklare så avanserte programmer over internett... :hrm:

 

Men du har forklar litt dårlig. Har du nå lagt en image fil av disken? Har du installert det imaget på den nye disken alt? Forklar meg hvordan du fikk til dette?Hvis du har det, må du få til å boote fra cdn. Tror det går an å ta recover i windows, men da får du ikke valgt disk. Noe du må! :D

Kom tilbake når du har fått til bootinga. (sett cdn til å boote FØR harddisken, hvis du ikke veit det)

 

EDIT: fikse fikse fiske legge til fikse mer

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...