Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg holder på med en proskjekt på HiB. Vi i gruppen skal blant annet ha skuespill som vi har tenkt å filme med digital videokamera, overføre til PC og brenne til CD plate slik at det kan bli vist på våres presentasjon på fredag.

Jeg har WinXP + Audigy Player med Firewire tilkoblink slik at overføring til PC skal nok gå bra, tenker jeg.

Det som er probleme er har jeg noe mulighet å forbedre lyden? Hvilket programm kan brukes til dette?

Deretter lurer jeg på hvordan jeg skal overføre filmen til (gjerne 1)CD slik at den kan bli vist på skolen, fordi jeg tror ikke at alle datamaskiner har Firewire.

Hvilken format skal jeg bruke og hvordan?

Vet det er mange spørsmå, men jeg trenger tips desperat og TAKKER PÅ FORHOND for alle tips.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hva du mener med "forbedre" lyden, for om du har filmet med digitalt kamera er lyden standard på 48000Hz/16bit som går for å være bra! Du kan bruke Windows Moviemaker til å legge til lyd, om det er det du mener.

..Og for å legge på cd har du en del muligheter. En av de er foreksempel VCD (Video CD). Da får du 60 minutter på en CD. Nero fikser det.

Les mer i forumet.

[ Denne Melding var redigert av: tKila på 2002-10-22 20:48 ]

Lenke til kommentar

y0

For å forandre lyden, hva mener du ? Øke volumet på ?

Jeg vet ikke hvilket program du bruker, men jeg bruker Premiere. Og da lager det seg et lydklipp i tillegg til selve filmen. Bruke å lagre lydklippet, og så brukre jeg programmet SoundForge 6.0. Etter du har lagra lydklippet ditt ifra Premiere, så merker du av hvor på lydklippet det er dårlig lyd, eventuelt ikke merk av noe, da stiller du inn på lyden på hele lydklippet. Men uansett:

-Last ned SoundForge 6.0

-Lagre lydklippet ditt i Premiere eller hvilket program du bruker for å redigere filmen.

-Åpne lydklippet ditt i SoundForge

-Merk eller ikke merk klippet, ser du selv hva som blir best.

-Trykk Alt-P-V

-Still inn på lyden :)

Skal du vise det fram på en pc, eller dvd ? Uansett, bruk formatet *.avi. Mener på at det ikke skal ta så forferdelig mye plass + at det er en grei/fin bildekvalitet.

MVH

SjefsKoko

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...