Lurifaksen Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 føler meg litt n00b, men jeg har altså winxp, og skal gå inn på C$ på en annen maskin (serveren), og då må eg skrive inn passord. Men problemet er at jeg ikke kan skrive brukernavn - det er "Guest" og er "grået ut". jeg vil kunne skrive inn både brukernavn og passord. Hvordan kan den biffen fikses? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Disable "Guest"-konto'n Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 tools-folder options-view-merk av simple file sharing jeg tror det var denne som jalla det til....men er du litt newbie kan vel dette gjøre det vanskligere for deg på andre områder...hvertfall med den av er det likt som win2k...(tror jeg da :razz: ) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Begge deler er selvsagt slått av. (jeg er ikke n00b :smile: ) Funker det hos dere? Hvis dere skriver pcnavnetc$ f.eks, kan dere da skrive både brukernavnet og passordet? Mener det har funket før en gang for lenge lenge siden (tror det var en beta), men nå i den senere tid kan jeg ikke huske at det har funket. (er ikke ofte jeg har bruk for å logge på som administrator, så det har ikke plaget meg før) Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ja, jeg kan skrive: maskinnavnc$ Så velge hvilken bruker jeg vil logge meg inn som.. Men jeg har Win2k da! Har ikke testa XP jeg.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg fikk ikke det til i XP i de tre dagene jeg orket å bruke det, men i 2000 har det aldri vært problemer. Lenke til kommentar
Snask Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 funker fett hos meg. Merkelig at den defaulter til guest siden c$ d$ osv er forbeholdt til administratorkontoer. Du får heller ikke skifta rettigheter på disse(mao de funker bare som admin) Jeg har kranglet litt med windowssharing'a i XP. Jeg husker ikke 100% så dette er 50/50, men det er bare å gjøre det motsatte så fungerer det. Jeg tror jeg kom fram til at guest brukern MÅ være aktivert ellers så funker sharinga veldig dårlig. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Ser man det ja. Tok på guest accounten, da kunne jeg velge brukernavn og passord. Merkelig. Det burde vel hvert omvendt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå