el_cash Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Sitter her med en fersk installering av kubuntu 6.06 og prøver å få til trådløst nettverk. Nå skal det sies at jeg er omtrent like fersk med linux som kubuntuinstallasjonen, og trenger derfor inngående forklaringer. Problemet er som følger; jeg har per i dag kryptering via WPA-TKIP, men under "Network Settings" i standard kubuntuoppsett finner jeg kun noen helt enkle options for WEP når jeg går inn på "Configure Interface" for det trådløse kortet. Spørsmålet blir da ganske enkelt; Hvordan får jeg konfigurert WPA-TKIP under kubuntu? Må jeg laste ned en annen applikasjon for å få til dette - isåfall hvilken/hvordan? Kan bruke kablet nett som en nødløsning, kommer fint på nett med dette - men vil selvsagt at det trådløse nettet skal fungere. Har i dag flere windowsmaskiner med WPA-kryptering, og er ikke interessert i å gå ned på sikkerhetsnivå pga linux... Lenke til kommentar
moav Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Du må laste ned WPA Supplicant Lenke til kommentar
memox Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Har du prøvd network-manager? sudo apt-get install kubuntu-network-manager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå