Gå til innhold

Er to 80mm vifter nok?


Anbefalte innlegg

Ok, detter er sannsynligvis et rart spørsmål...

 

Jeg har en koffert,

20-294_l.jpg

fra oversiden av nederste list til undersiden av listen under åpninger er det nesten 80mm. Av designmessige årsaker ønsker jeg ikke å ha mer enn to vifter plassert foran (en inn og en ut).

 

Siden jeg enda ikke har gått til innkjøp av hardware så kan jeg ikke si med sikkerhet hva det blir til, men det blir sannsynligvis en Intel core duo prosessor, 2gb ram og et Nvidia 7900 skjermkort (med Zalaman kjøler). Hvis alt går etter planen så åpner jeg PSU-en og plasserer den opp ned over PCI-portene på hovedkortet og lar den ene viften blåse (eller suge?) direkte på (gjennom) PSU og den andre på (eller fra) CPU-viften (sannsynligvis Zalaman her også). Hvis dere nå lurte så legger jeg sannsynligvis HK parallelt med kofferten og HD langs ”bakveggen” i kofferten.

 

koffertkabinettopsett.jpg

Lagde denne tegningen for å gjøre oppsettet lettere å forstå, tegningen er på ingen måte nøyaktig, man håper dere får en viss idé av den.

 

Spørsmålet er da om to 80mm kabinettvifter i det hele tatt er nok til å fjerne varmluften når det også er et poeng at de skal være litt stille? Eller man ha flere vifter?

 

Har dere noen anbefalinger til vifter, jeg har sett på disse (passer med aluminium) har noen erfaringer med dem?

 

Og et spørsmål til, skal de blåse inn ved PSU og ut ved CPU eller motsatt?

 

 

 

 

 

Og ingen spøk om delta vifte her takk…

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...