Gå til innhold

video fra pc til kamera

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å få lagt min redigerte film (via Pinnacle studio 8) ut igjen til Canon kameraet mitt. Noen som vet hva jeg gjør feil?

Filmen kommer over på kameraet, men flimrer veldig. Jeg bruker fw-kabel, og på kameramenyen kommer det opp DV inn. I Pinnacle velger jeg å lagre filmen som "tape" og så blir den klargjort for å legges ut på tape, men likevel fungerer ikke dette. Jeg ser også at filmen som er klargjort blir veldig liten.

Skal jeg heller gjøre filmen om til mpeg? Og hvilken kvalitet blir i så fall det? Maskinen min har ikke nok plass til å gjøre filmen om til AVI.

Setter stor pris på hjelp!

:hmm: littlebirdie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var det jeg tenkte også. Har ikke lagt på noen effekter enda, så rendringa gikk kjapt, men filmen hakker bare når den kommer på tapen uansett..

Skjønner ikke hva jeg gjør galt, gjør klar filmen for tape, og kameraet står på, og så ser det ut som alt er i orden, tapen går når jeg trykker på play-knappen i preview vinduet. Men det kommer ikke noe bilde på skjermen på kameraet under overføringa..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Ja, det var det jeg tenkte også. Har ikke lagt på noen effekter enda, så rendringa gikk kjapt, men filmen hakker bare når den kommer på tapen uansett..

Skjønner ikke hva jeg gjør galt, gjør klar filmen for tape, og kameraet står på, og så ser det ut som alt er i orden, tapen går når jeg trykker på play-knappen i preview vinduet. Men det kommer ikke noe bilde på skjermen på kameraet under overføringa..

6666816[/snapback]

Er du sikker på at filmen blir overført ? Veldig mange videokamera har dv ut , men ikke dv inn. Det betyr at du kan kjøre filmen ut fra kameraet , men ikke få den tilbake på tape etterpå.

Hvis det er i orden ville jeg sett på settings på create movie. Etter at du hadde valgt tape. På output type skal det stå dv camcorder, på device og audio skal navnet på ditt kamera stå . Gjør det ikke det så får du ikke kjørt tilbake den ferdige videoen til tape.

Lenke til kommentar
Om du har lagt filmen over til maskina i DV AVI skulle den ikkje trenge noko meir konvertering, då det er i det formatet den er lagra på tapen. Effektar o.l. må sjølvsagt rendrast, men det burde no ikkje vere nokon grunn til å lagre heile filmen, med mindre det er slik Studio gjer det.

6665967[/snapback]

Studio rendrer filmen uansett hva du skal ha den på . Uansett om det er dv kasett eller dvd så rendres hele filmen selv om du ikke har noen effekter . Filmen må rendres uansett om du bruker hele klippet eller bare litt av det til en film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...