Gå til innhold

Instalere Arch Linux, frå partisjonering til KDE

Anbefalte innlegg

Etter litt over eit halvt år med Linux og Microfsot side ved side er det nå endeleg på tide å bli kvitt Microsoft :)

Eg har vært igjennom Ubuntu, Kubuntu, Fedora Core, Suse og Arch linux. Eg begynte med Gnome, men straks eg prøvde KDE så var det aldri snakk om å gå tilbake til Gnome (eg var også innom Fluxbox, openbox og E17).

Kvifor valget falt på Arch Linux:

Punkt 1 Oppstarts tid:

Sida eg bruker ein laptop så er oppstartstida veldig viktig for meg. Arch linux var den einaste distroen som var raskare enn WinXP på dette punktet. Dei andre distroane var ikkje i nærheten, og langt bak XP i oppstartstid(til og med når eg prøvde å tweake oppstarten til ubuntu var den ikkje i nærheten)

Punkt 2 Distoren skal fungere fint med KDE:

Kubuntu er jo ein KDE distro, men eg følte at det var berre nokon som hadde tatt å "klæsja" KDE opp på ubuntu uten og bry seg noko meir om finjusteringer. På dette punktet var det kun Suse ved sida av Arch som fikk godkjent uten tweaking.

Punkt 3 Oppdatering og instalering av nye program/tjenester skal være lett!:

På dette punktet var eg veldig fornøygd med Ubuntu sitt system. Lett å oppdatere og rikelig med pakker. Pacman virker det også som er veldig bra. Eg satt meg ikkje ordentlig inn i det når eg prøvde Arch men eg har lest at absolutt alt skal kunne oppdaterast uten problem vha ei enkel komando linje.

På desse tre punkta som var viktig for meg, var det kun Arch som fekk godkjent på alle. Derfor er det berre å formatere heile disken og køyre igang med instalasjonen, nesten. Sida eg no skal fjerne alt og instalere alt frå grunn av vil eg gjere dette ordentleg sånn at eg slepp ei omformatering om nokre veker fordi eit eller anna ikkje er perfekt. Derfor ville eg gå punktvis igjennom ein komplett instalasjon av Arch Llinux i frå partisjoneringa til full multimedia støtte. Hovudsaklig for min egendel, men også med tanke på andre som har lyst på ein lett distro men kanskje ikkje er heilt trygge på bl.a partisjonering og konfigurering av X.

Lat oss byrja:

Punkt 1 Partisjonering:

Eg har ein 40GB HDD og 786mbram og har dermed tenkt å partisjonere disken slik.

-8GB /

-1GB SWAP

-Resten /home

Er det noko eg har gløymt då? Treng eg ein egen partisjon til BOOT?

Og kva for eit filsystem skal eg velge? Ext3, ReiserFS, XFS, JFS?

Punkt 2 Instalere Arch Linux:

Så vidt eg hugser var dette godt forklart og var ingen problem så lenge du tok deg tid til å lese.

Punkt 3 Instalere og konfigurere X:

For at eg skal få KDE så må eg instalere X. Eg husker at eg ikkje skjønte bæret av kvifor eg ikkje fekk til KDE, då ein plutselig spurte om eg hadde instalert X :blush: Eg fikk jo instalert X då, men eg fikk aldri konfigurert det ordentleg. Kvar gong eg starta opp X var det mange grønne streker på skjermen(vanskelig å forklare), og når eg starta opp igjen pc'n i frå suspend-to-ram så kom dei samme grønne strekane over det skjermbilde som var når eg stengte av pc'n. Nokon som har vært bort i det samme?

Dette får vel være nok for no. Gleder meg til å fjerne Windows :)

Endret av rEaliTY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Punkt 1 Partisjonering:

Eg har ein 40GB HDD og 786mbram og har dermed tenkt å partisjonere disken slik.

-8GB /

-1GB SWAP

-Resten /home

Er det noko eg har gløymt då? Treng eg ein egen partisjon til BOOT?

Og kva for eit filsystem skal eg velge? Ext3, ReiserFS, XFS, JFS?

6664824[/snapback]

Nei, du har ikke glemt noe. Du trenger ikke en egen partisjon til BOOT.

Punkt 2 Instalere Arch Linux:

Punkt 3 Instalere og konfigurere X:

For at eg skal få KDE så må eg instalere X.  Eg husker at eg ikkje skjønte bæret av kvifor eg ikkje fekk til KDE, då ein plutselig spurte om eg hadde instalert X  :blush:  Eg fikk jo instalert X då, men eg fikk aldri konfigurert det ordentleg.  Kvar gong eg starta opp X var det mange grønne streker på skjermen(vanskelig å forklare), og når eg starta opp igjen pc'n i frå suspend-to-ram så kom dei samme grønne strekane over det skjermbilde som var når eg stengte av pc'n.  Nokon som har vært bort i det samme?

Dette får vel være nok for no.  Gleder meg til å fjerne Windows  :)

6664824[/snapback]

pacman -S xorg hwd kdebase kdelibs
xorgconfig
hwd -a

Da bør X være riktig konfigurert og KDE installert. Rediger fila .xinitrc til å starte KDE. Etter dette skriver du:

startx

Voilá.

Les mer om oppsett av X her.

Om du ikke får X til å fungere spør du bare en gang til her på forumet.

Lenke til kommentar
Ein anna ting eg hadde problem med var automount.  Både med cdrom, mp3 spelera og eksterne disker

6667753[/snapback]

Du må konfigurere og sette opp autofs. Søk på wiki.archlinux.org etter "automount" eller "autofs" og du vil finne det du leter etter.

Lenke til kommentar
Men kva med filsystem? Har det noko å sei for ein vanleg desktop bruker? Liker Arch nokon filsystemer bedre enn andre?

6670730[/snapback]

Desktopbrukere tror jeg ikke vil oppleve noen ytelsesforskjell med de forskjellige filsystemene. Ext3 er stabilt og veldig utbredt og vil nok være et godt valg.

Lenke til kommentar

Vurderer å instalere slim istaden for KDM, vil dette funke uten problemer?

Og en ting til, er det lett å instalere mitt trådløse nettverkskort? (Intel 2200BG)

Når eg køyrte pacman -Syu så fikk eg beskjed om at diverse filer blei lagra med pacnew ending, bla anna fstab og modprobe.conf. Vil dette sei at eg må gå inn manuelt og kopiere alle filene i frå pacnew over? (mv fstab.pacnew fstab) ?

Endret av rEaliTY
Lenke til kommentar
Vurderer å instalere slim istaden for KDM, vil dette funke uten problemer?

Og en ting til, er det lett å instalere mitt trådløse nettverkskort? (Intel 2200BG)

Når eg køyrte pacman -Syu så fikk eg beskjed om at diverse filer blei lagra med pacnew ending, bla anna fstab og modprobe.conf.  Vil dette sei at eg må gå inn manuelt og kopiere alle filene i frå pacnew over? (mv fstab.pacnew fstab) ?

6680500[/snapback]

diff *.conf og *.conf.pacnew for å sjå om det er noko du trenger å forandre. (bruk t.d. kdiff)

ipw2200 drivarane skal likke i pakkesystemet.

Lenke til kommentar

Nå har eg fått til det meste, og har eg ikkje det fikser som regel pacman det ;)

Men eg sliter med en ting, og det er nemmelig mounting av cdrom og usbpenn. Når eg høgreklikker på den og prøver å mounte får eg berre denne feilmeldinga:

A security policy in place prevents this sender from sending this message to this recipient, see message bus configuration file (rejected message had interface "org.freedesktop.Hal.Device.Volume" member "Mount" error name "(unset)" destination "org.freedesktop.Hal")

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
SLiM vil nok ikke gi deg noen problemer, men KDM er integrert mot KDE så vil nok kanskje være det beste valget. Nettverkskortet trenger nok bare firmware.

6680531[/snapback]

ikke noe problem der, bare rediger fila /etc/inittab og bytt ut x:5:respawn:/opt/kde/bin/kdm til x:5:respawn:/usr/bin/slim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...