Gå til innhold

TES: Oscuros Oblivion Overhaul 1.31 Tråden


Anbefalte innlegg

noen som vet vor lang tid dem har brukt på og lage denne moden?

6678565[/snapback]

 

De har brukt enormt lang tid :p De sa for en mnd sia at nå var modden klar, men de perfeksjonerer moden de tusen.

6679744[/snapback]

Noenlunde det Bethesda gjorde med Oblivion. Sikkert like greit. :)

6679793[/snapback]

 

Bare at Bethesda dreit seg ganske ut, når spillere fikser på hele systemet i spillt.... da hadde jeg vært flau hvis jeg var Bethesda. Men et utrolig spill er det uansett, men slår ikke Morrowind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er tydeligvis VELDIG mye mer til modifikasjonen. Jeg ble imponert, men samtidig litt rasende da jeg så videoen. Det er mildt sagt latterlig at Bethesda kun greier å lage en kraftig motor, så må en faen meg ta til moddere for å få brukbart gameplay. Først nå, når denne modifikasjonen kommer ut, vil spillet bli et skikkelig RPG i klasse med Gothic 2 og Morrowind.

Endelig blir vi belønnet for å dra i huler og katakomber, som tidligere kun var fulle av fiender, men aldri noe bra materiale.

Endelig får man NPC'er som holder til på spesifikke steder, og ikke har noe å gjøre med hvilket nivå du er i. Endelig får vi tak i litt variert og uforutsigbart, tilfeldig gameplay. Dett blir visst et nytt spill. Mildt sagt.

 

Jeg skal definitivt reinstallere hele Oblivion og starte på nytt igjen så snart denne modifikasjonen kommer på banen. Når var det den skulle komme? Noen her som sa den var ventet å komme etter helgen?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
...

Det er mildt sagt latterlig at Bethesda kun greier å lage en kraftig motor, så må en faen meg ta til moddere for å få brukbart gameplay.

...

6681156[/snapback]

Bethesda har gjort noen valg, og alle liker ikke de valgene de gjorde. Å kalle kalle det latterlig blir helt feil, men valgene var ikke etter min smak heller. Det er en av grunnene til at jeg enda ikke har kjøpt spillet. Men denne modden ser meget bra ut, og vil gjøre spillet mer slik jeg vil ha det.

Lenke til kommentar
Bethesda har gjort noen valg, og alle liker ikke de valgene de gjorde.  Å kalle kalle det latterlig blir helt feil, men valgene var ikke etter min smak heller.  Det er en av grunnene til at jeg enda ikke har kjøpt spillet.  Men denne modden ser meget bra ut, og vil gjøre spillet mer slik jeg vil ha det.

6682292[/snapback]

 

Det må være lov å si at noen valg, for å bruke ditt uttrykk, objektivt sett er dårligere enn andre.

Lenke til kommentar

Ikke for og starte en flame-war eller noe men slik som jeg ser det så har Bethesda gjort noen valg som fungerte bra på XBox360 versjonen, men som også fikk PC versjonen til og bli vesentlig dårligere enn forgjengerne.

 

De har gjort menysystemet slik at det er brukervennlig og enkelt på konsollen men det bilr utklassert av nesten alle andre RPG'er på PC, hvis jeg kan kalle Oblivion ett RPG i den forstand da.

 

Jeg sier for all del ikke at Oblivion ikke er ett RPG spill, for det er det så absolutt, men de har bygd det opp slik at folk som ikke har vært borti RPG sjangeren før får en lett/fin start, samtidig som det skal være spennende, derfor vil jeg heller kalle Oblivion ett Action Rollespill med vekt på Action.

 

Eksempel på dette er jo all markedsføringen den har fått, MYE mer enn forgjengerne og dette er pga at Microsoft ville igjen tjene mest mulig penger.

Det de kalte for "helt nytt AI" er jo også en overdrivelse medbrakt markedsføringen.

 

Greit nok, NPC'ene spiser og sover og andre ting, men det virker da fremdeles like statiskt som ett.. ja som hva? Man ser jo aldri NPC'ene gjøre noe av dette, det eneste man ser er folk på gatene som ikke ser ut som skal noen steder, de står jo bare der og fører hjernedøde samtaler. Så mye for det Bethesda kalte "brand new and mile-breaking AI".

 

Historien er jo også ett tegn på dette, hvor man før måtte finne ut av ting selv og bruke det man kunne i spillet for og fullføre quests har Bethesda gjort det slik at i Journalen står det eksakt hva man skal gjøre og det er også en markør på kompasset som viser deg akkurat hvor det du skal finne er. Aldri er det sånn at man får en bok med en historie i den hvor du da må dra ut plasseringer av huler osv fra historien for og kunne fullføre questet, noe som ville vært mye bedre i mitt syn.

 

Og kampsystemet har jo blitt rene Hack'n Slash systemet det nå, RPG feelingen i kampene er jo borte, i motsetning til forgjengerne! Men dette er noe jeg faktisk er mer eller mindre glad fr at Bethesda gjorde, for hvem vil vel bruke 78 slag for og drepe en rotte eller mud-crab i starten av spillet? (Morrowind anyone?)

 

Dette og mye mere er for meg en god del dårlige valg av Bethesda, gode valg for Konsoll delen av fansen, men dårlige for PC delen. Men til og med konsoll brukerne har jo sagt at de er lei av Oblivion etter bare noen uker. Ett RPG som Oblivion burde jo være spillbart i flere år. Det var ihvertfall forgjengerne dens for meg.

 

Og hvorfor plutselig koster offisielle mods penger? Har da aldri gjort det før? Og ikke si det er fordi at de bare MÅ tjene penger, de har da solgt mere av Oblivion til PC enn noen av de andre spillene sine! Og i tilleg kommer konsoll versjonen sine inntekter!

 

Til slutt må jeg si at når spillerne må lage sine egne mods for og få Oblivion opp opp på det nivået som Oblivion absolutt fotjener er det noe som har gått galt hos Bethesda, kanksje Bill Gates har lært dem om Kapitalisme, hva vet vel jeg. Men de har ihvertfall mistet den gode gamle feelingen av at de setter spillbarhet og originalitet først, og så ruller inn penger etterpå.

 

men ihvertfall vil jeg si at Bethesda burde fortsette og lage disse spillene, for selv om folk sier at Bethesda burde ta vare på og tilfredstille fansen, fordi at det er jo fansen som har fått de til og tjene penger, så hadde jo ikke fansen hatt noe spil uten Bethesda.

 

My many cents :p

Lenke til kommentar
...

Det er mildt sagt latterlig at Bethesda kun greier å lage en kraftig motor, så må en faen meg ta til moddere for å få brukbart gameplay.

...

6681156[/snapback]

Bethesda har gjort noen valg, og alle liker ikke de valgene de gjorde. Å kalle kalle det latterlig blir helt feil, men valgene var ikke etter min smak heller. Det er en av grunnene til at jeg enda ikke har kjøpt spillet. Men denne modden ser meget bra ut, og vil gjøre spillet mer slik jeg vil ha det.

6682292[/snapback]

 

Tull, ALLE som har spilt rollespill før Oblivion, vet at valget som Bethesda tok angående levelling var helt tullete.

 

EDIT: Er forresten 109,99% enig med Lakus angående omtrent alt. Spillet er selvsagt et rollespill, men det har mange elementer som gjør det mye mer til et action/arkadespill enn et klassisk rollespill.

 

Omtrent ALLE oppdragene blir etter hvert uengasjerende og kjedelige. Lite varierte også. Det er artig at NPC'ene har en døgnsyklus, men problemet er at alle har akkurat den samme. Har du sett den ene personen, har du sett dem alle. Dessuten er NPC'ene veldig kjedelige. De har ingen personlighet, slik som i f.eks. Gothic 2 - hvor omtrent hver NPC er sin egen karakter med egne meninger angående ting.

 

Dessuten er det omtrent ingen variasjon i landskapet i Oblivion! Enten går man gjennom gressgrønne sletter, eller i flammeverdenen, eller i de snødekte fjellene i Nord. Morrowind hadde alle mulige tøffe steder, som f.eks. ørken.

 

Oblivion er et bra spill, men langt ifra "bra nok". Det er trist å se at Oblivion faktisk overgår Gothic og Morrowind (++) kun på det tekniske stadiet. Når det gjelder gameplay ligger Oblivion milevis bak.

 

Men det er vel som du sier, Lakus. SPillet var kanskje laget litt vel konsoll-vennlig, så gadd ikke Bethesda, som så veldig mange andre, å endre det noe spesielt for PC-versjonen. Tapte penger.

 

Jeg er på en måte litt "glad" for at Oblivion er så "dårlig", for da gleder jeg meg bare desto mer til Gothic III. :D

 

Uansett, denne modifikasjonen inneholder alt jeg kunne drømme om angående Oblivion. Spillet blir et helt nytt.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
...

Det er mildt sagt latterlig at Bethesda kun greier å lage en kraftig motor, så må en faen meg ta til moddere for å få brukbart gameplay.

...

6681156[/snapback]

Bethesda har gjort noen valg, og alle liker ikke de valgene de gjorde. Å kalle kalle det latterlig blir helt feil, men valgene var ikke etter min smak heller. Det er en av grunnene til at jeg enda ikke har kjøpt spillet. Men denne modden ser meget bra ut, og vil gjøre spillet mer slik jeg vil ha det.

6682292[/snapback]

 

Tull, ALLE som har spilt rollespill før Oblivion, vet at valget som Bethesda tok angående levelling var helt tullete.

6683441[/snapback]

 

Det glemte jeg faktisk og neve i posten min :wow: men helt enig, levelling systemet er med på og få oblivion til og bli ett ensformig hack'n slah aktig tomt spill.

Lenke til kommentar

Fremdeles smak og behag, og det er jo rimelig mange rundt om i verden som digger spillet slik det er.

Jeg liker heller ikke level-systemet, og jeg er så gammeldags at jeg vil ha turbasert kamp.

Dette er ikke tema i denne tråden, og vi alle ser frem til OOO1.3 blir sluppet.

Lenke til kommentar
Fremdeles smak og behag, og det er jo rimelig mange rundt om i verden som digger spillet slik det er.

Jeg liker heller ikke level-systemet, og jeg er så gammeldags at jeg vil ha turbasert kamp.

Dette er ikke tema i denne tråden, og vi alle ser frem til OOO1.3 blir sluppet.

6683470[/snapback]

 

Det er jo slevfølgelig ett tema i denne tråden, moden handler jo om nettop dette med levelling :p Hvis du mente det med turbasert kamp så beklager jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...