MiSP Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Vurderer å innstallere OOO nå. Er det noe lvl-greier som burde innstalleres i tillegg til OOO? Altså, hva er det OOO ikke gjør som er viktig for spillopplevelsen når det gjelder lvl-ing? Har hørt snakk om AF eller no. Hva gjør AF? Jeg spiller aldri uten KCAS. Det er en slags videreutvikling av AF, som ikke utvikles lengre. Jeg har tidligere skrevet en rask og grei beskrivelse av KCAS (tredje avsnitt). Ellers stemmer det som Hugo_Hardnuts sier, med ett unntak - jeg mener du fint skal kunne klare den første (i Kvatch) i relativt lav level. og du trenger ikke å være i level 20 for å ha en kjangs; langt derifra. Det varierer. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er det mulig å endre OOO modden slik at den ikke gjør at fiendene har en egen level, og ikke følger din? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er det mulig å endre OOO modden slik at den ikke gjør at fiendene har en egen level, og ikke følger din? Hvis de ikke skal ha statisk lvl og ikke være skalert, hvilken lvl kan de da ha? MisP: Kan du gi en forklaring av KCAS med eksempler? Vet ikke om det er jeg som er dum, men jeg forstår fortsatt ikke helt hva det gjør med lvl-systemet. Kan du sette opp systemet helt selv? Jeg er egentlig ganske fornøyd med hvordan lvl-systemet fungerer så vurderer å bare legge inn OOO og la det være med det. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Err, ja rotet der, tenkte på om det var mulig å gjøre fiendene din egen level i OOO modden. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Err, ja rotet der, tenkte på om det var mulig å gjøre fiendene din egen level i OOO modden. Hvis du bruker light moden kan man vel velge hva slags småting man vil ha med, om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kan du gi en forklaring av KCAS med eksempler? Vet ikke om det er jeg som er dum, men jeg forstår fortsatt ikke helt hva det gjør med lvl-systemet. Kan du sette opp systemet helt selv? Jeg er egentlig ganske fornøyd med hvordan lvl-systemet fungerer så vurderer å bare legge inn OOO og la det være med det. For å forstå endringer, må man forstå hvordan det er opprinnelig. I vanilla ( = uten modifikasjoner) er det slik at når du går opp i level, så velger du tre attributter som du skal øke. Hvor mye disse økes styres av hvilke ferdigheter du har trent den siste levelen. Det meste man kan få som bonus ved økning av attributter er +5, og mange føler seg derfor tvunget til å tenke nøye gjennom levlingen sin og trene de riktige ferdighetene (inkludert Minor Skills) for å få +5 på alle attributter. Faren ved å ikke gjøre dette er nemlig at man i mange tilfeller kan ende opp med en karakter som på langt nær er så god som den kunne vært, og ulempen med å gjøre det er at det trekker fokus vekk fra selve spillopplevelsen og skaper en del ekstra bryderi for den som skal spille. Vi har med andre ord en tap-tap-situasjon. Du kan si at optimalt sett, hvis man har trent "riktig" og får +5 på hver attributt ved levelup, så har man matematisk sett fått opp en attributt ett poeng for annenhver nivåøkning i en ferdighet som blir styrt av denne attributten. For eksempel, hvis du øker Blade ti ganger, så får du +5 i Strength. For å få +5 på tre attributter må man ha trent 30 ferdigheter (ti for hver attributt), altså ti Major Skills og 20 Minor Skills. Det er her Kobu's Character Advancement System kommer inn. KCAS kan nærmest stilles inn i det uendelige, men den fungerer fint med standardinnstillingene. Da gjør KCAS slik at du faktisk går opp ett poeng i en attributt for annenhver nivåøkning i ferdigheten som blir styrt av denne attributten (f. eks. Blade og Strength, som nevnt over). Med andre ord går økning av attributter helt flytende, og du trenger aldri å tenke på nøye planlegging av levlingen din. Da kan du fokusere på å spille og ha det gøy, uten å bekymre deg over å ende opp med en karakter som er alt for svak. Dette passer fint sammen med Oscuro's Oblivion Overhaul, som gjør alt en del vanskeligere. For å svare konkret på spørsmålet ditt, så kan man nesten sette opp hele systemet selv, men det er unødvendig å gjøre med mindre man har helt spesielle og konkrete behov og vet hva man vil ha. Err, ja rotet der, tenkte på om det var mulig å gjøre fiendene din egen level i OOO modden. Hvis du bruker light moden kan man vel velge hva slags småting man vil ha med, om jeg ikke tar helt feil. Man kan konfigurere, men fjerning av levelscaling er så sentralt at det er med i Lite-versjonen også. Hvis du vil ha fiender i din egen level (pluss-minus litt), så spiller du uten OOO, for det er slik det er i vanilla. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Da skjønte jeg litt mer av det Det hørtes ganske fornuftig ut så kan hende jeg sjekker det ut. Men det er bare å ha på standarddinnstillinger da? For eks. så står det at med KCAS så trenger du ikke lenger sove for å vokse i lvl. Hvis jeg da vil ha med dette med soving, og BARE endre på dette med atributes, ingenting annet, kan jeg gjøre det? Endret 23. november 2007 av Dimitrij Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) MiSP: Har du brukt MMM(Mart's Monster Mod) med OOO før? Jeg har gjort det som står i readme filen(Bruke den og den fila som passer med OOO), men oblivion loader rett og slett ikke når jeg har MMM aktivert. Endret 23. november 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 For eks. så står det at med KCAS så trenger du ikke lenger sove for å vokse i lvl. Hvis jeg da vil ha med dette med soving, og BARE endre på dette med atributes, ingenting annet, kan jeg gjøre det? Jeg skal ikke benekte det, men jeg har ikke vært borti det, så jeg tror ikke det. Alt går som sagt helt flytende, så soving hadde stridt litt imot filosofien til KCAS. MiSP: Har du brukt MMM(Mart's Monster Mod) med OOO før? Jeg har gjort det som står i readme filen(Bruke den og den fila som passer med OOO), men oblivion loader rett og slett ikke når jeg har MMM aktivert. Nei, jeg har ikke brukt MMM med OOO før, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Denne Oblivion Launcher som du slår av og på mods, er dette noe som følger med spillet når du innstallerer det? EDIT: Er egentlig bare redd for at KCAS skal forandre for mye på det originale level-systemet. Det at det smoother ut atributes hørtes veldig bra ut, men det ser ut som det er så mye valgmuligheter at det er vanskelig å vite hva man skal velge. Endret 24. november 2007 av Dimitrij Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Denne Oblivion Launcher som du slår av og på mods, er dette noe som følger med spillet når du innstallerer det? EDIT: Er egentlig bare redd for at KCAS skal forandre for mye på det originale level-systemet. Det at det smoother ut atributes hørtes veldig bra ut, men det ser ut som det er så mye valgmuligheter at det er vanskelig å vite hva man skal velge. Oblivion Launcher er det som starter når du setter i DVD-en. Under datafiles der kan du legge til og fjerne de ulike mods'ene du har innstallert. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Da har jeg prøvd å spille Oblivion igjen med OOO og KCAS. I starten var jeg skeptisk siden spillet kræsjet regelmessig og hakket no forferdelig, noe det ikke har pleid å gjøre. Noen rare greier med lyden skjedde også, plutselig kom det masse støy. MEN, etterhvert, ikke spør meg hvorfor, så ble det mer og mer stabilt og nå funker det like stabilt som det har pleid. Jeg har fortsatt ikke skjønt KCAS fullt ut. Jeg har gått opp 5 skills i blade, allikevel har jeg bare fått et poeng i strength. Og det står at jeg må vokse 9.49 major skills for å gå opp i level, er det ikke ti? Jeg gikk også opp i level fordi jeg fikk poeng til strength, acrobatics og endurance som questreward, jeg trodde man måtte gå opp i major skills for å gå opp i level jeg. Jeg har på standardinnstillingene. Kan du forklare noe av dette MISP? Men i bunn og grunn finner jeg det morsommere nå som det går saktere å levle opp, man har mer å leve opp til for å si det sånn. Helt balansert er det dog ikke, jeg ble raskt drept av et villsvin, men takler landeveis-røverne helt problemfritt. For å oppsummere litt: Jeg føler liksom at jeg blir snytt for Attributes. Si at jeg ikke hadde brukt KCAS og vært på level 2(som jeg er nå), da ville jeg nok ha fått kanskje +2 til strength, +3 til endurance og +2 til speed, sånn ca. (Jeg tenkte ikke på micormanaging i det hele tatt før). Med KCAS er jeg nå på lvl2 og har fått +1 i strength, +2 i endurance og +1 i speed. Altså, jeg føler at jeg skulle fått mer i strength til nå siden jeg har trent blade opp 5points. (5/2 = ihvertfall +2 til strength) +2 i Endurance er også lite siden jeg har trent block opp 5 og heavy armor opp 1, altså 6 tilsammen. Vil ikke dette tilsi en økning i endurance på 6/2 = 3? Altså: Det å få +4 tilsammen til attributes er vel lite i løpet av en leveløkning? Noen som skjønner hva jeg mener? Endret 28. november 2007 av Dimitrij Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Nå funker heldigvis OOO og KCAS som det skal, og som MISP sier: Jeg vil nå aldri spille uten Lagt merke til at det er blitt ganske mye vanskeligere, og desto mer interessant nå. Jeg er på level 11 og har ikke sjangs til å komme noe lenger enn Warrior-rank i arenaen, klare questen Lifting The Vale, fortsette på quest for fighters Guild, eller ta den første oblivion-gaten i Kvatch. Jeg må rett og slett komme meg opp til lvl13-14 før dette vil bli mulig(Jeg liker ikke å styre vanskelighetsgraden i options). Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg har installert OOO, men etter en stund med spilling har jeg ikke merket noe spesielt. Hvordan kan jeg konfirmere at den virker? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg har installert OOO, men etter en stund med spilling har jeg ikke merket noe spesielt. Hvordan kan jeg konfirmere at den virker? Har du sjekket at boksene for OOO er merket av under datafiles i Oblivion Launcher? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det første jeg la merke til som bekrefta at OOO virka var at det var forskjellig farge på potions Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Sorry for MEGABUMP av tråden, men jeg lurer på om det er noe liv i Oscuro sin mod per dags dato. Har vurdert og installere Oblivion igjen på PCen i det siste nettopp pga Oscuro og andre mods. Tok også og gjorde førstepost "litt" lettere og lese Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Joda, jeg har brukt OOO seinest i dag. Bør kanskje informere om at det nå finnes OOO v. 1.33, men det er sikkert kjent fra før. Har moddet endel, og kom til å tenke på: Hvordan virker OOO med quest mods, som f.eks. Lost Spires? Hvordan veit Oscuro hvilke monstre som er spawnet i de nye områdene? I den første questen var det Savage Ogres. De gikk ikke an å drepe. Savage Ogres finnes jo ikke engang i Vanilla.. Eller gjør de..? Endret 3. januar 2009 av mr. Zilter Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg er nok ikke riktig person å spørre, da jeg ikke har spilt Oblivion på år og dag. Det fantes kanskje en tid jeg kunne svart deg, men den er nå forbi. Litt derfor jeg postet her også, for å se om det er kommet noen oppdateringer, og for å oppdatere førstepost om det skulle være ønskelig, ved hjelp fra dere. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Finner bare v 1.31 på sida Zilter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå