Gå til innhold

TES: Oscuros Oblivion Overhaul 1.31 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjapt og enkelt spørsmål som sikker er blitt besvart mange ganger før: Kan man oppgradere fra 1.131 til 1.132 på samme måte som man ville oppgradert fra 1.3 til 1.32?

9604397[/snapback]

Ta en titt i den offisielle tråden, og se under overskriften OOO 1.32 RELEASE CANDIDATE 3 (RC3) med underoverskriften Quick Install Summary. Det er nemlig et par av de punktene der som er helt essensielle. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vil denne moden virke sammen med tilleggs pakker som shivers isle og knigths of nine f.eks?

 

Og vil denne moden gjøre så at en kan komme lengre enn 100 i enkelte skills?

Den virker fint sammen med Shivering Isles, skjønt den endrer (ennå) ikke noe der. Den fungerer også sammen med Knights of the Nine, men pass på å laste KotN etter Oscuro's Oblivion Overhaul, i alle fall frem til du har fullført oppdragene, ellers kan det oppstå problemer.

 

Oscuro's Oblivion Overhaul endrer ikke på levlingen (altså kan du ikke med denne komme lengre enn 100 i enkelte ferdigheter).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Vil denne moden virke sammen med tilleggs pakker som shivers isle og knigths of nine f.eks?

 

Og vil denne moden gjøre så at en kan komme lengre enn 100 i enkelte skills?

Den virker fint sammen med Shivering Isles, skjønt den endrer (ennå) ikke noe der. Den fungerer også sammen med Knights of the Nine, men pass på å laste KotN etter Oscuro's Oblivion Overhaul, i alle fall frem til du har fullført oppdragene, ellers kan det oppstå problemer.

 

Oscuro's Oblivion Overhaul endrer ikke på levlingen (altså kan du ikke med denne komme lengre enn 100 i enkelte ferdigheter).

 

 

Så dette med at verden ikke levler i takt med deg gjelder kun vanlige oblivion og knights of nine men ikke i shivers isle?

 

Men hva gjør så denne KotN saken?

Lenke til kommentar

KotN = Knights of the Nine;) Jeg kjørte de offisielle mod'ene sammen med OOO 1.3, men spillet kræsjet titt og ofte, så jeg sluttet å bruke dem. Mulig det kom av at jeg intallerte KotN (og Shivering Isle) etter OOO. Frister å prøve igjen. Vil uansett si at OOO er den mest geniale mod'en jeg har prøvd. Da jeg startet å spille Oblivion ble jeg veldig imponert, men jeg gikk fort lei pga leveling-systemet, manglen på utfordringer osv. OOO reddet spillet for min del og gav meg "Morrowind-følelsen" tilbake:)

Lenke til kommentar
Så dette med at verden ikke levler i takt med deg gjelder kun vanlige oblivion og knights of nine men ikke i shivers isle?

 

Men hva gjør så denne KotN saken?

Det gjelder i Shivering Isles også, men han som utvikler OOO har ennå ikke skaffet seg Shivering Isles, og har derfor ikke endret på noe der.

 

KotN = Knights of the Nine;) Jeg kjørte de offisielle mod'ene sammen med OOO 1.3, men spillet kræsjet titt og ofte, så jeg sluttet å bruke dem. Mulig det kom av at jeg intallerte KotN (og Shivering Isle) etter OOO. Frister å prøve igjen. Vil uansett si at OOO er den mest geniale mod'en jeg har prøvd. Da jeg startet å spille Oblivion ble jeg veldig imponert, men jeg gikk fort lei pga leveling-systemet, manglen på utfordringer osv. OOO reddet spillet for min del og gav meg "Morrowind-følelsen" tilbake:)

Ja, OOO gir i stor grad den ekte følelsen tilbake. :) Ta gjerne en titt på innleggene mine her og her, for dem som er interessert i en videre forklaring.

 

Ok så jeg skal bare instalere ooo deretter kotn og shivers isle?

Installasjonsrekkefølgen har lite å si her - det som er viktig er rekkefølgen de blir lastet i ("load order"). Skulle gjerne utdypet, men jeg må fly til bussen nå. :)

Lenke til kommentar

Har nå følgt denne guiden her:

http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=12876

 

Men når jeg kjører denne .sfv check saken får jeg opp 46 bad files og 93 missing. Hva kan årsaken til dette være? Har extracta 1.3 versjonen (413mb) og deretter OOO_132_RC2-10230 (45.5mb) får så og legge til denne script saken OOO_132RC3_omodConvData-12876 (248kb)

 

Hva har jeg gjort galt? Jeg har ikke sletta noen filer som det står i punkt 3a...

Lenke til kommentar
Har nå følgt denne guiden her:

http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=12876

 

Men når jeg kjører denne .sfv check saken får jeg opp 46 bad files og 93 missing. Hva kan årsaken til dette være? Har extracta 1.3 versjonen (413mb) og deretter OOO_132_RC2-10230 (45.5mb) får så og legge til denne script saken OOO_132RC3_omodConvData-12876 (248kb)

 

Hva har jeg gjort galt? Jeg har ikke sletta noen filer som det står i punkt 3a...

Jeg beklager så meget - i den korte beskrivelsen står det RC3, men i den lange har jeg glemt å endre dette, slik at det stod RC2. Du har så klart lastet ned RC2, men den korrekte versjonen er RC3. Prøv igjen, så går det nok bedre. :) Jeg har oppdatert siden nå.

 

Fikk til og instalere selv om de filene manglet.

 

Men er det meningen at jeg ikke skal se når jeg går opp i level? tenker i starten har ikke rikka meg på lvl1 en gang...

Med KCAS får du en melding når du går opp i level, jo. Går du opp i level i ferdigheter eller attributter ser du (som i vanilla) en melding øverst til venstre, og går du opp i hovedlevel ser du en melding du må klikke OK på.

Lenke til kommentar
MiSP: Kunne vært moro å prøvd Shivering Isles og KotN når jeg har karret meg igjennom main-questet, så hadde du giddet å forklare det med load-order? Hvis du er ferdig med å løpe etter bussen da... :)

Altså:

 

Load order, eller lasterekkefølge, er den rekkefølgen modifikasjonene lastes inn i spillet i hver gang du starter det. Denne regnes ut ifra datoen filen ble sist endret. Har du en modifikasjon A som ble endret i går og en modifikasjon B som ble endret i dag, så blir A lastet først, og så B.

 

Dette har ikke alltid noe å si, for to modifikasjoner kan endre på helt forskjellige ting, og vil i så tilfelle derfor ikke overlappe. Men mange modifikasjoner overlapper på ulike vis, og da kan lasterekkefølgen spille en stor rolle. Dersom modifikasjon A endrer på mange innstillinger, og modifikasjon B endrer på noen av de samme innstillingene (og gjerne også noen helt andre igjen), så overlapper disse to. Da er det slik at innstillingene til B, som er den modifikasjonen som blir lastet inn sist, overstyrer endringene til A. Dersom du har lyst til å beholde endringene A gjør, må du sørge for at A lastes sist av disse to.

 

Det finnes programmer som kan gjøre dette for deg, og det aller beste er helt klart Oblivion Mod Manager. Her får du opp alle .esp- og .esm-filene i en kolonne til venstre i vinduet, og du kan flytte dem opp og ned som det passer deg. Da er det slik at Oblivion begynner på toppen av listen og jobber seg nedover - dersom B er øverst, og deretter A, beholder du innstillingene til A der de overlapper med innstillingene til B.

 

Du kan tenke på det som at modifikasjonene i topp er "grunnlaget" de andre modifikasjonene bygger på. Dette gjør at veldig generelle modifikasjoner, som Unofficial Oblivion Patch, alltid bør lastes helt først.

 

Det skal dog nevnes at spillet først laster alle .esm-filer (master files) og deretter alle .esp-filer (plugin files), så om du flytter en .esm-fil langt ned på listen lastes ikke den etter alle .esp-filene den har over seg, men kun alle .esm-filene den eventuelt har over seg.

 

Dette er et høyst reelt problem i en Oblivion-hverdag, og når mange kjører bortimot 100 modifikasjoner samtidig sier det seg selv at dette er noe man ikke tar lett på.

 

Som nevnt - last først Shivering Isles, deretter Knights of the Nine, og til sist Oscuro's Oblivion Overhaul. Laster du KotN etter OOO før du har fullført KotN-oppdragene vil du etter sigende støte på en del stygge feil. Jeg mener dog å huske at du kan (og kanskje bør) flytte KotN etter OOO når du har fullført alt som har å gjøre med KotN.

 

Jeg håper det klarte opp i en del ting. :)

 

For mer informasjon angående lasterekkefølge kan du ta en titt på The Elder Scrolls Construction Set Wiki. For mer konkret informasjon om lasterekkefølge på ulike modifikasjoner kan du ta en titt på devnull.devakm - Load Order Guide (anbefales).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
når jeg extracter kommer det bare " ooo1.3 exe is not supported archive...

Hva skal jeg gjøre startet med mod og sånn for ikke lenge siden så er ikke så god enda.

Kan noen hjelpe:D

Jeg regner med at du dobbeltklikker på .exe-filen, og ikke prøver å pakke den ut i WinZip eller noe slikt? Hvis du gjør det riktig (førstnevnte), så høres det ut som om du har en korrupt fil. Da kan du prøve å laste den ned på nytt. Ellers anbefaler jeg deg å ta en titt på svaret mitt i tråden din. :)

Lenke til kommentar

 

MiSP: Kunne vært moro å prøvd Shivering Isles og KotN når jeg har karret meg igjennom main-questet, så hadde du giddet å forklare det med load-order? Hvis du er ferdig med å løpe etter bussen da... :)

Altså:

 

Load order, eller lasterekkefølge, er den rekkefølgen modifikasjonene lastes inn i spillet i hver gang du starter det. Denne regnes ut ifra datoen filen ble sist endret. Har du en modifikasjon A som ble endret i går og en modifikasjon B som ble endret i dag, så blir A lastet først, og så B.

 

Dette har ikke alltid noe å si, for to modifikasjoner kan endre på helt forskjellige ting, og vil i så tilfelle derfor ikke overlappe. Men mange modifikasjoner overlapper på ulike vis, og da kan lasterekkefølgen spille en stor rolle. Dersom modifikasjon A endrer på mange innstillinger, og modifikasjon B endrer på noen av de samme innstillingene (og gjerne også noen helt andre igjen), så overlapper disse to. Da er det slik at innstillingene til B, som er den modifikasjonen som blir lastet inn sist, overstyrer endringene til A. Dersom du har lyst til å beholde endringene A gjør, må du sørge for at A lastes sist av disse to.

 

Det finnes programmer som kan gjøre dette for deg, og det aller beste er helt klart Oblivion Mod Manager. Her får du opp alle .esp- og .esm-filene i en kolonne til venstre i vinduet, og du kan flytte dem opp og ned som det passer deg. Da er det slik at Oblivion begynner på toppen av listen og jobber seg nedover - dersom B er øverst, og deretter A, beholder du innstillingene til A der de overlapper med innstillingene til B.

 

Du kan tenke på det som at modifikasjonene i topp er "grunnlaget" de andre modifikasjonene bygger på. Dette gjør at veldig generelle modifikasjoner, som Unofficial Oblivion Patch, alltid bør lastes helt først.

 

Det skal dog nevnes at spillet først laster alle .esm-filer (master files) og deretter alle .esp-filer (plugin files), så om du flytter en .esm-fil langt ned på listen lastes ikke den etter alle .esp-filene den har over seg, men kun alle .esm-filene den eventuelt har over seg.

 

Dette er et høyst reelt problem i en Oblivion-hverdag, og når mange kjører bortimot 100 modifikasjoner samtidig sier det seg selv at dette er noe man ikke tar lett på.

 

Som nevnt - last først Shivering Isles, deretter Knights of the Nine, og til sist Oscuro's Oblivion Overhaul. Laster du KotN etter OOO før du har fullført KotN-oppdragene vil du etter sigende støte på en del stygge feil. Jeg mener dog å huske at du kan (og kanskje bør) flytte KotN etter OOO når du har fullført alt som har å gjøre med KotN.

 

Jeg håper det klarte opp i en del ting. :)

 

For mer informasjon angående lasterekkefølge kan du ta en titt på The Elder Scrolls Construction Set Wiki. For mer konkret informasjon om lasterekkefølge på ulike modifikasjoner kan du ta en titt på devnull.devakm - Load Order Guide (anbefales).

 

 

Se der ja, det ga plutselig mye mer mening. Takker for utfyllende svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det normalt at level progress baren ikke skal flytte seg i det hele tatt når man spiller med OOO?.

Øker mine major skills, men ingen resultat. Ha måtte brukt advlevel fler ganger når jeg selv syns jeg har fortjent det :innocent:

 

Nei, levelingen skal fungere på samme måte som i "vanilla" Oblivion, utover at det går langsommere å øke i de forskjellige skillsene da. Det skal fortsatt være sånn at 10 X økning i majorskill = 1 level.

 

BTW holder på å forsøke å kverke Mannimarco (siste oppdrag for Mages Guild) nå og jeg sliter! Assassinen min som ellers har klart både Dark Brotherhood, Thieves Guild og Fighters Guild-questene har ikke mye han skulle ha sagt mot "the king of worms" gitt. Men moro (skjønt også småfrusterende) å komme til et quest der man må flykte med halen mellom bena fordi man tok det for tidlig. Det er sånn det skal være! :new_woot:

Lenke til kommentar

Vurderer å innstallere OOO nå. Er det noe lvl-greier som burde innstalleres i tillegg til OOO? Altså, hva er det OOO ikke gjør som er viktig for spillopplevelsen når det gjelder lvl-ing? Har hørt snakk om AF eller no. Hva gjør AF?

 

Enda et spørsmål: Blir oblivion gates utrolig vanskelige med OOO? Har hørt snakk om at man må være lvl20 eller no før man har sjangs, og dette tar vel en stund med den fantastisk treige lvl-inga med OOO?

 

Et tredje spørsmål: Når OOO tar bort lvl scalinga, gjelder dette også for arenaen? Eller må jeg legge til den arena scaling-moden i tillegg?

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Vurderer å innstallere OOO nå. Er det noe lvl-greier som burde innstalleres i tillegg til OOO? Altså, hva er det OOO ikke gjør som er viktig for spillopplevelsen når det gjelder lvl-ing? Har hørt snakk om AF eller no. Hva gjør AF?

 

Enda et spørsmål: Blir oblivion gates utrolig vanskelige med OOO? Har hørt snakk om at man må være lvl20 eller no før man har sjangs, og dette tar vel en stund med den fantastisk treige lvl-inga med OOO?

 

Et tredje spørsmål: Når OOO tar bort lvl scalinga, gjelder dette også for arenaen? Eller må jeg legge til den arena scaling-moden i tillegg?

 

Jeg kjører OOO uten noen andre level-mods og synes det fungerer fint. Prøvde AF, men skjønte ærlig talt ikke helt hvordan den funka, så jeg droppa den. Levlinga i OOO fungerer som i "vanilla" Oblivion, bare at det går treigere (men så gir da også hver level up større fordeler siden fienden ikke leveler).

 

Obliviongates blir nok ikke noe du kan gi deg i kast med fra level 1. Min figur er en lvl 16 assassin (bare med illusion istedet for alchemy) og jeg har ennå ikke prøvd meg på noen oblivion gates ennå. MEN jeg har møtt de fleste av de fiendene man møter i Oblivion andre steder i spillet og det har gått greit nok, så jeg vil anta at det burde gå greit å prøve seg på gates'ene allerede rundt lvl 15 (seff noe avhengig av hva man spiller som).

 

Tror OOO tar bort levelscalingen for arenaen også. Jeg ble i hvertfall eid kraftig da jeg prøvde meg for moro skyld på level 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...