Gå til innhold

TES: Oscuros Oblivion Overhaul 1.31 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har nå instalert Oscuro's_Oblivion_Overhaul, + endel andre mods.

 

Va ikke lett gitt og ri mellom byene nå nei, 1 slag så ligger man jo stiv mot di fleste jeg har truffet på til nå.

 

 

Skal det ver sånn man ligger stiv etter 1 slag mot hvem som helst man treffer, eller er spillet delt opp i zoner for forskjellige levels ?

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Er det bare meg som synes enkelte ting levler litt for tregt med OOO?

 

Tenker da helst på security. Og litt på merchantile. Kunne iallefall vært sånn at det var hvor mye du solgte for som talt, og ikke hvor mange enkeltsalg :/

7282688[/snapback]

Med 1.31 ble en del level rates fikset, men jeg syntes fremdeles at ting gikk ganske tregt (jeg kom nesten aldri opp i Marksman, som jeg brukte hele tiden), så jeg har laget min egen OOO-kompatible level rates mod. Foreløpig er bare stealth-skills noenlunde balansert etter min smak, ettersom jeg er en stealth-karakter. Jeg har ikke brydd meg så veldig om magiskills, så de er kanskje alt for raske eller trege.

 

Jeg har i hvert fall økt raten til Light Armor en del, ettersom karakterer som bruker Light Armor ofte bruker pil og bue, og blir derfor ikke truffet så mye.

 

Angående enkeltsalg vs antall salg - eller kvalitet vs kvantitet, om du vil: Jeg er helt enig. Spesielt når det gjelder andre skills, som f. eks. sverd. Det har ingenting å si hvor mye skade du gjør - du levler mye raskere ved "button mashing" (slå mange svake slag raskt) enn å bruke Power Attacks.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
misp, hvordan fikk du til å endre dette selv?

7579258[/snapback]

Du går inn i editoren (som kan lastes ned herfra), og går på menyen Character --> Skills. Her kan du stille alle level rates. OOO endrer også på en del perk descriptions, så det har jeg fikset i denne modden. To sekunder, så skal jeg laste opp et par filer her.

 

Oppdatering: Filen er nå lastet opp. Her finnes en esp-fil med de instillingene jeg bruker i skrivende stund, og en excel-fil som fulgte med for å kalkulere verdiene du vil ha. Jeg har lagt til et ark nr. 2 i denne filen hvor man kan finne de verdiene og multiplierne som OOO 1.31 bruker, hvis noen skulle lure. Husk at LRM_Generic.esp skal lastes etter Oscuro's Oblivion Overhaul (etter hovedpluginen hvis du bare bruker den, eller etter en annen level rates-plugin hvis du bruker en slik en). Dette stilles lett inn i Oblivion Mod Manager.

Level_Rates_Modified.zip

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
takker!. men for å få den til å loade etter ooo så bare legger jeg den under ooo på listen?

7579319[/snapback]

I Oblivion Mod Manager, ja. :)

7579321[/snapback]

 

ok takker og bukker!

men en siste ting, lastet ned den construction saken man kan endre levler på, men for at den skal levle fortere så bare øker man values?

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Lastet ned en leveling mod her som skulle ver enkel, tror du den er noe:

 

 

Dz's Simplified Leveling Mod

version 6.2

 

This mod increases your level and attributes automatically as your skills improve, up to 60

 

points beyond their starting values (even beyond 100), and increases your level every time

you gain 8 attribute points.

 

You'll no longer need to train skills you don't want to gain attributes. Instead of a

"one size fits none" formula, this mod uses appropriate calculations for each attribute.

 

Strength = Starting value - 20 + .8 * average of highest weapon, except marksman, and armor skills

 

Endurance = Starting value - 20 + .8 * average of highest armor and physical skills

 

Speed = Starting value - 20 + .8 * average of highest physical and "action" skills

 

Agility = Starting value - 20 + .8 * average of 2 highest from marksmanship, security, and sneak

 

Intelligence = Starting value - 20 + .8 * average of 3 highest magic skills, not including illusion

 

Willpower = Starting value - 20 + .8 * average of 3 highest magic skills, not including alchemy

 

Personality = Starting value - 20 + .8 * average of 2 highest from illusion, mercantile, and speechcraft

 

Luck is now calculated from the starting value, skills, and fame and infamy. The formula is:

 

Luck = Starting value - 20 + .8 * average of highest weapon, armor, magic, and rogue skills +

max(fame - infamy, infamy - fame, (fame + infamy) / 2)

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Lastet ned en leveling mod her som skulle ver enkel, tror du den er noe:

 

 

Dz's Simplified Leveling Mod

    version 6.2

 

This mod increases your level and attributes automatically as your skills improve, up to 60

 

points beyond their starting values (even beyond 100), and increases your level every time

you gain 8 attribute points.

 

You'll no longer need to train skills you don't want to gain attributes. Instead of a

"one size fits none" formula, this mod uses appropriate calculations for each attribute.

 

Strength    = Starting value - 20 + .8 * average of highest weapon, except marksman, and armor skills

 

Endurance    = Starting value - 20 + .8 * average of highest armor and physical skills

 

Speed        = Starting value - 20 + .8 * average of highest physical and "action" skills

 

Agility      = Starting value - 20 + .8 * average of 2 highest from marksmanship, security, and sneak

 

Intelligence = Starting value - 20 + .8 * average of 3 highest magic skills, not including illusion

 

Willpower    = Starting value - 20 + .8 * average of 3 highest magic skills, not including alchemy

 

Personality  = Starting value - 20 + .8 * average of 2 highest from illusion, mercantile, and speechcraft

 

Luck is now calculated from the starting value, skills, and fame and infamy. The formula is:

 

  Luck        = Starting value - 20 + .8 * average of highest weapon, armor, magic, and rogue skills +

                max(fame - infamy, infamy - fame, (fame + infamy) / 2)

7580582[/snapback]

 

Hehe, ville helst hatt en jeg slipper og stille på ting i.

 

Jeg er ikke helt med på detder skill greiene iom jeg må trene alle opp til rødt. altså topp føe jeg legger meg til og sove ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg lest en del om denne mod'en, og hvor fantastisk den skal være. Jeg ble mektig skuffa over Oblivion når det kom, og det tok ikke lang tid før det havna på hylla. Men det jeg lurer på om denne mod'en forbedrer spillegleden såpass mye at det er verdt å la 2006s største skuffelse (IMHO) få en sjanse til? Skulle gjerne likt en Oblivion med den gode gamle Morrowind-stemninga. :wee:

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest en del om denne mod'en, og hvor fantastisk den skal være. Jeg ble mektig skuffa over Oblivion når det kom, og det tok ikke lang tid før det havna på hylla. Men det jeg lurer på om denne mod'en forbedrer spillegleden såpass mye at det er verdt å la 2006s største skuffelse (IMHO) få en sjanse til? Skulle gjerne likt en Oblivion med den gode gamle Morrowind-stemninga. :wee:

7644458[/snapback]

 

Som tidligere sagt, stemninga får du aldri. Men spillet blir MYEMYEMYE bedre med OOO. Nytt innehold, og fiender som faktisk gir deg motstand og til tider grisebanker deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...