Caddy Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Jeg har lyst til å sette inn noe sånt til lysene jeg har liggende (leds å stæsj) Tanken min: Man skrur på ett lys på hakk 1 på bryteren. Et annet på hakk 2. 3... 4... Også et til alle sammen... Men hva trenger jeg, og hvor får jeg tak i det? Bryter tenker jeg at jeg kjøper fra biltema. Må vel ha noe med 5-6 hakk tenker jeg i tilfelle det kommer med stæsj jeg vil ha inn. Koblingsboks? Går det greit å koble en kabel til rett til batteriet? har jo strømkabelen til forsterkeren der fra før av feks.. Edit: 1 ting til. Vil gjerne ha en liten ekstrabryter, og kabel fra konstantstrøm til CD spilleren, så ikke motoren trenger å være i gang hvis jeg vil høre musikk. (har ingen ACC hakk der hvor man vrir om nøkkelen.. ) Bilen er foresten en Opel Astra 92 modell, om noen trengte det... Endret 13. august 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Tror ikke det er laget noen 12V-bryter med så mange "hakk" som du tenker deg. Jeg foreslår heller at du kjøper deg et bryterpanel, med så mange brytere du trenger. Det nærmeste jeg kan tenke meg du kommer for en slik bryter, er for 220V til f.eks: varmtvannstanker,varmekabel osv. men det vil vel se rart ut i en bil.... Det selvfølgelig ingenting i veien for å koble opp en konstantspennings ledning til CD-spilleren din. Husk å montere sikringer for alle kurser ut fra batteriet. Vet du hvor mange Watt den enkelte kurs vil bruke, så deler du antall Watt på spenningen (12V) da får du Ampere-størrelsen du trenger på sikringen. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Tror ikke det er laget noen 12V-bryter med så mange "hakk" som du tenker deg. Jeg foreslår heller at du kjøper deg et bryterpanel, med så mange brytere du trenger. Det nærmeste jeg kan tenke meg du kommer for en slik bryter, er for 220V til f.eks: varmtvannstanker,varmekabel osv. men det vil vel se rart ut i en bil.... Det selvfølgelig ingenting i veien for å koble opp en konstantspennings ledning til CD-spilleren din. Husk å montere sikringer for alle kurser ut fra batteriet. Vet du hvor mange Watt den enkelte kurs vil bruke, så deler du antall Watt på spenningen (12V) da får du Ampere-størrelsen du trenger på sikringen. 6665412[/snapback] Ok, da droppes multibryter. Vil bare ha en stakkars knapp eller no som kan skru på alt på ei gang når jeg stopper bilen Men mest bekymra ang. den boksen alt skal være kobla til, hvor får man tak i sånt? edit: kretskort? Hvor er alle viftestyringene / lys styringene blitt av på webshopper? Endret 13. august 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) På skroten finner du vel en gamel mercedes, den lysbryteren er det vel 6 hakk på. Endret 13. august 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå