D-E-L-L Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Trenger hjelp med min Dell Dimension 4300, eller rettere sakt min CD-rom og CD-brenner..... Etter at jeg satt inn en liten harddisk på 2GB med mange gamle programmer på fikk jeg et stort problem (Vet at dette var dumt gjort) Når jeg så slo på maskinen på vanlig måte og gikk inn på min datamaskin fant jeg ut at CD-Rom og Cd-Brenner ikke lenger var der.... de var borte! Så gikk jeg inn på enhetsbehandling og så at det stod et lite "!" over CD-rom'en og Brenneren.... Hav skal jeg gjøre nå? Er dette mulig? Det finnes jo ikke noen drivere til CD-rom finnes det vel? Hvordan får jeg de tilbake? [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-10-22 21:40 ] Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Sjekket du hvilken av enhetene som var "Master" og hvilken som var "slave"? Hvis ikke, sjekk. Dersom du har satt dem riktig, kan du forsøke å fjærne Harddisken (den 2GBern du nevnte). Det skal muligens funke. Får du fremdeles ikke CD brenneren i gang, slett den fra enhetsbehandlingen og legg den til på nytt. Sjekk også at alle kablene er godt plugget i. Spesiellt IDE kabelen. Lenke til kommentar
D-E-L-L Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Takk skal prøve det Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 off topic: du opprettet vel virkelig ikke brukernavnet bare pga denne tråden...? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 16:34, skrev Jannis-15:off topic:du opprettet vel virkelig ikke brukernavnet bare pga denne tråden...? emm..blir jo stadig blere brukere, og en post må være den første....eller? Kan ikke forvente at alle har flere hundre poster vettu =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå