_Mathias_ Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei, jeg har bestilt meg en pc fra netshop.no. Der valgte jeg selv delene og de satte dem sammen for meg. Jeg bestilte alt bortsett fra cpu. Plutselig har en venn av meg bestilt en zalman am2 kjøler, som da er feil for han. Jeg får denne med han. Jeg har nå bestilt en x2 4600+ boxed. også fra netshop. Mister jeg garantien om jeg bytter cpu kjøler? Siden jeg ikke vet hvilken butikk han kjøpte den fra? mvh Mathias Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 beste er vel kanskje å sende en mail til netshop..... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Du har vanlig garanti på delene selv om du bytter cpu kjøler. Endret 13. august 2006 av Thorvald Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Garanti er en ting, reklamasjonsrett er noe annet. Når det gjelder garanti kan selger selv bestemme vilkårene (f.eks. at du ikke kan åpne PCen), mens reklamasjonsretten er nedfelt i forbrukerkjøpsloven. På det meste av datautstyr har du 5 års reklamasjonsrett i og med at utstyret er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. En garanti bør gi deg rettigheter/ytelser utover forbrukerkjøpsloven, hvis ikke er det meningsløst med garanti. Når det gjelder reklamasjonsretten kan jeg ikke se at det har noen betydning at du bytter ut komponenter så lenge det er komponenter som er ment å passe sammen og at du kan sannsynligjøre at du har montert/brukt de korrekt. Det er uansett selger som må bevise at det du har montert/brukt utstyret feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå