Gå til innhold

Har kjøpt pc fra netshop, garanti?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestilt meg en pc fra netshop.no. Der valgte jeg selv delene og de satte dem sammen for meg. Jeg bestilte alt bortsett fra cpu. Plutselig har en venn av meg bestilt en zalman am2 kjøler, som da er feil for han. Jeg får denne med han. Jeg har nå bestilt en x2 4600+ boxed. også fra netshop. Mister jeg garantien om jeg bytter cpu kjøler? Siden jeg ikke vet hvilken butikk han kjøpte den fra?

mvh

Mathias :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garanti er en ting, reklamasjonsrett er noe annet. Når det gjelder garanti kan selger selv bestemme vilkårene (f.eks. at du ikke kan åpne PCen), mens reklamasjonsretten er nedfelt i forbrukerkjøpsloven. På det meste av datautstyr har du 5 års reklamasjonsrett i og med at utstyret er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. En garanti bør gi deg rettigheter/ytelser utover forbrukerkjøpsloven, hvis ikke er det meningsløst med garanti.

Når det gjelder reklamasjonsretten kan jeg ikke se at det har noen betydning at du bytter ut komponenter så lenge det er komponenter som er ment å passe sammen og at du kan sannsynligjøre at du har montert/brukt de korrekt. Det er uansett selger som må bevise at det du har montert/brukt utstyret feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...