Viper666 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har telenor ADSL og sliter litt med en SMC Barricade ruter. siden adsl modemet funker fint så regner jeg med at jeg trenger å endre på oppsettet til rutern for at jeg skal kunne koble nettverket mitt opp på internett. Men hvordan kommer jeg inn på oppsettet til rutern. husker jeg tastet inn en eller annen ip for å gjøre det, men siden rutern ikke har gitt meg noen gateway adress eller noe så vet jeg ikke hvordan jeg skal komme meg inn dit. Noen som kan hjelpe??? :smile: Mvh Magnus Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 ha nettverksledningen i sjekk at det lyser i begge endre...ha på slik at windows finner ip automatisk(default) opne c-prompt(dos vindu) skriv ipconfig default gateway er routeren din...altså skriv 192.168.2.1 hvis ikke det går har smc et søke tool eller noe på siden....tror jeg, ellers var det slika t du laster ned en firmware patch og da vil den finne ipen til routeren (før den patcher spør den om du er sikker) ipen skal også stå i manualen du fikk med min er 192.168.2.1 husker ikke om jeg endra den eller ikke Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det er i slike tilfeller jeg synes det kan være greit å si..... RTFM Lenke til kommentar
muffe Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 JEg har samme router og har ikke endret IP til den. IP er 192.168.123.254. Bare skriv den inn i Internet Explorer og du er inne. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har samme routeren. Som noen sa, bare skriv 192.168.123.254 i Explorer eller iExplorer. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har også en slik, med ip 192.168.2.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå